گوناگون

بخشودگی جرایم بانکی به بخش تولید جان تازه می بخشد

81233170 5815822

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ عبدالوهاب سهل آبادی ˈ روز جمعه در آیین تجلیل از صنعتگران برتر آذربایجان شرقی در تبریز، نقدینگی و جرایم سنگین بانکی را از جمله معضلات پیش روی صنعت کشور برشمرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه انتظار داریم دولت تدبیر و امید وام هایی را برای تولیدکنندگان اختصاص دهد تا بخش صنعت و تولید کشور از وضعیت کنونی رهایی یابد.

سهل آبادی ادامه داد: اگر جامعه صنعت و معدن بخواهد به ایجاد اشتغال و رونق فضای اقتصادی کشور کمک کند باید با وام های مناسب مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به بهبود فضای اقتصادی کشور با جهان، اظهارکرد: حتی این شرایط نیز با وجود جرایم نزدیک به 30 درصدی، تامین اجتماعی انحصاری و وصول مطالبات ارزش افزوده نمی تواند به ارتقاء وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.

وی معوقات بانکی بخش صنعت را یکی دیگر از معضلات پیش روی این بخش اعلام و اضافه کرد: بهره های 25 درصدی برای تولید معقول نیست و از دولت انتظار داریم جرایم معوقات بانکی را بخشوده و کاهش دهد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآوری کرد: رسالت ما ایجاد اشتغال است و اگر مردم تبعات زیست محیطی صنایع را پذیرفته اند، وظیفه ما است که برای فرزندان آنها اشتغال ایجاد کنیم و دراین مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال های گذشته افزود: بر اساس سیاست های پیشین قرار بود بخشی از درآمدهای حاصل از از هدفمندی یارانه ها با ارایه بسته های حمایتی به بخش تولید اختصاص یابد که عملی نشدن این وعده موجب شد نتوانیم بدهی های بانکی خود را پرداخت کنیم.

** آمار صنعتی استان پایش مجدد می شود**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از پایش و تجدید نظر درآمار صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.

حسین نجاتی نیز دراین آیین با تاکید بر ضرورت وجود آمار دقیق و واقعی درعرصه صنعت اظهار کرد: تنها با آمار واقعی است که می توانیم جایگاه خود را بشناسیم و با توجه به آن برای آینده برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: باید نقطه ای را که درآن قرار گرفته ایم را به صورت صحیح مورد پایش قرار دهیم تا برنامه ای که برای آینده تدوین می شود قابل پیشی بینی بوده و به سمت پیشرفت ما را رهنمون سازد.

نجاتی از فعالیت هشت هزار و 200 واحد صنعتی معدنی در استان خبر داد و گفت: تعدادی از این واحدها به علت رکود و تورم تعطیل هستند و برخی تنها با 30 درصد ظرفیت فعال که این تعداد باید به صورت روشن احصاء شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر 700 واحد معدنی با 52 اندیس معدنی در استان وجود دارد.

** صنایع استان نیازمند نوسازی است**

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی براستفاده از دانش روز دنیا و نوسازی صنایع استان تاکید کرد.

صمد حسن زاده نیز دراین آیین حمایت و اعتماد شخص استانداراز صنعت و تولید را قابل مثبت ارزیابی کرد و گفت: برنامه ریزی، حمایت و اعتماد وی به بخش تولید بارگه های امید را در صنعت کاران و تولید کنندگان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سخنان استاندار آذربایجان شرقی مبنی براینکه به صنعتگران و تولید کنندگان چک سفید می دهم، افزود: این سخنان بار دیگر اعتماد ملی و تعامل بیشتر را در جامعه صنعت استان تقویت کرد.

حسن زاده ادامه داد: متاسفانه پیش ازاین نگاه به تولید نگاهی بسته بود و تسهیلات دادن به تولید کننده آب درگلوی مرده ریختن تعبیر می شد ولی امروز برهمگان روشن است که امنیت اقتصادی و سیاسی کشور با همکاری و همراهی تولید کنندگان میسر خواهد بود.

وی رسالت اصلی صنعتگران و تولید کنندگان را ایجاد اشتغال دانست وگفت: وجود جوانان تحصیل کرده درکشور امتیازی است که باید از این فرصت به درستی استفاده شود چرا که حضور آنها با داشتن توان علمی کافی درکنار تکنسین ها به تعالی صنعت خواهد انجامید.

وی یادآوری کرد: در شرایط فعلی برای ایجاد اشتغال یک نفر در یک بنگاه اقتصادی 500 میلیون ریال سرمایه و15 هزاردلار ارز نیاز است بنا براین برای ایجاد یک و نیم میلیون شغل در سال 750 هزار میلیارد ریال به اضافه 22.5 میلیارد دلار ارز باید به جامعه صنعت و معدن اختصاص داده شود.

حسن زاده ادامه داد: این سرمایه باید از محل سرمایه گذاری های ملی و کمبود آن هم از محل در آمد افزایش حامل های انرژی در کشور تامین شود.

7240/ 587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا