گوناگون

بخش فرهنگی حج تنها در زمان اعزام نباشد/ لزوم تداوم برنامه‌های فرهنگی ویژه حجاج

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اهمیت بسیار بالای حج اظهار داشت: یکی از مهمترین پیام‌های حج وحدت و همدلی بین مسلمانان نقاط مختلف جهان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حج یک عبادت جامع است و بسیاری از دشمنان از ابتدا خواستار کم اهمیت کردن حج بودند که در پاسخ هر ساله مسلمانان تجمع بزرگی را در موسم حج به نمایش می‌گذارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در سفر حج اشاره کرد و افزود: بخش فرهنگی حج تنها در زمان اعزام نباشد و بعد از حج نیز مراسمات فرهنگی برای حجاج برگزار شود.

IMG19032372

امام جمعه بوشهر خواستار تقویت بخش فرهنگی سازمان حج و زیارت شد و بیان داشت: باید تلاش شود تا برنامه‌های فرهنگی ویژه حجاج در طول سال برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه حج هر سال باید باشکوه‌تر و پربارتر از سال‌های قبل از آن برگزار شود، اضافه کرد: در هیچ دینی تجمع بزرگی چون سفر حج وجود ندارد که حجاج اینگونه در یک شرایط خاص برنامه‌های خود را اجرا کنند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به تلاش دین‌ستیزان برای کمرنگ‌کردن برنامه های حج، ادامه داد: دین‌ستیزان هرگز به این هدف خود نخواهند رسید و سفر حج همواره پربارتر از سال‌های قبل برگزار می شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا