گوناگون

بدبینی به مسائل فرهنگی جایز نیست/ معلمان رسالت سنگینی بر دوش دارند

به گزارش خبرنگار مهر، بعداز ظهر امروز محسن خوانساری در مراسم گرامیداشت هفته معلم در جمع فرهنگیان و دانش آموزان ورامین با اشاره به جایگاه معلمان در نظام اسلامی اظهار داشت: هفته معلم فرصت مغتنمی است تا از تلاش ها و مجاهدت های فرهنگیان کشور در تربیت و آموزش نسل نوجوان و جوان کشور قدردانی شود.

فرماندار ورامین افزود: تعلیم و آموزش از دیدگاه اسلام عبادت محسوب می شود و با توجه به نقش آفرینی معلمان در علم آموزی دانش آموزان، این قشر جایگاه بلند و ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: خداوند متعال به عنوان نخستین معلم بشریت، کار هدایت و ارشاد انسانها را به پیامبران و اوصیا و انبیا سپرد، بنابراین کار معلمین در راستای هدف رسالت پیامبران الهی در هدایت بشریت تعریف شده است.

خوانساری اضافه کرد: تمامی انسان ها حتی کسانی که به مدرسه نرفته اند به نوعی تحت تعلیم معلمین قرار دارند و با هدایت های پیامبران الهی و در رأس آنها نبی مکرم اسلام تحت هدایت قرار می گیرند.

این مسئول عنوان کرد: هفته معلم بنام شهید مطهری که یک تئوری پرداز بود مزین شده است و باید قدر و مقام معلم گرامی داشته شود زیرا اگر بالندگی، نشاط و فرهیختگی معلمان نباشد دستگاه تعلیم و تربیت از هیچ کارایی برخوردار نیست.

وی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در آن برهه حساس، فرهنگیان از معدود قشرهایی بودند که می توانستند مسئولیتهای نهادهای انقلابی و اداری را به عهده بگیرند و در دوران تثبیت انقلاب اسلامی نقش بی بدیل معلمان بر کسی پوشیده نیست.

خوانساری گفت: مسئولیت خطیری که معلمان در بدو انقلاب اسلامی با آن روبرو بودند تغییر در نوع گفتمان و ادبیات انقلاب اسلامی بود و فرهنگیان با تجلیل و تجزیه صحیح انقلاب در سرکلاسها اطمینان و اعتماد بیشتری را از طرف دانش آموزان به خود جلب کردند و نقش موثری در استحکام نظام اسلامی ایفا کردند.

رئیس شورای آموزش و پرورش ورامین تأکید کرد: مدیران و معلمان مدارس در قبال دانش آموزان مدارس وظیفه سنگینی را برعهده دارند و اگر در این زمینه هر کس کوتاهی کند، هیچگاه نمی تواند پاسخگوی خون مطهر شهدا باشد و امروز نشان دادن الگوهای مناسب و اسلامی به دانش آموزان یکی از وظایف اصلی فرهنگیان است تا زمینه آشنایی نوجوانان با مکتب و مبانی اهل بیت فراهم شود.

وی متذکر شد: داشتن اخلاق نیکو، تقوای الهی، راست گویی، خصوصیات روحانی و کرامت انسانی از مهمترین خصوصیات معلمینی است که کار هدایت انسان را بر عهده دارند و معلمان می باید کار خدایی کرده و رفتاری خدایی داشته باشند تا بتوانند در هدایت انسان ها نقش خود را به درستی ایفا کنند.

این مسئول افزود: امروز حمایت از نخبگان علمی کشور وظیفه همه مسئولان و مدیران اجرایی نظام اسلامی است و اداره آموزش و پرورش ورامین و سایر مسئولان  به عنوان متولی آموزش و تربیت دانش آموزان، تمام توان خود را جهت حمایت از نخبگان دانش آموز به کار خواهد گرفت.

خوانساری گفت: اینکه بعضی از افراد نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه با دید بدبینی نگاه می کنند در اشتباه هستند زیرا معلمین و محصلین جامعه اسلامی با درک صحیح از شرایط امروز جامعه نسبت به ارتقاء مسائل اجتماعی اهتمام داشته و زمینه رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه را میسر می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا