گوناگون

تکریم کارگران اقتدار اقتصادی کشور را به همراه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، بعداز ظهر امروز و همزمان با هفته کارگر و به منظور تجلیل از تلاش کارگران ایران اسلامی، مسئولان ورامین با حضور در کارخانجات صنایع فلزی پویا، شیرآلات رباتی، صنایع شیر وارنا، تصفیه کارخانه قند و ورامین و روغن کشی این شهرستان با کارگران این کارخانجات به گفتگو نشستند.

در ادامه مدیران اجرایی ورامین با حضور در منزل شهید والامقام احمدی پور از مقام شهدای کارگر شهرستان ورامین تجلیل کرده و بر ادامه یافتن راه شهیدان انقلاب اسلامی تأکید کردند.

حمیدرضا داداشی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال گذشته همواره بر روی مسائل اقتصادی در شعار سال تأکید دارند و عناوینی نظیر سال حماسه اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان دهنده نگاه واقع بینانه ایشان به مسائل اقتصادی است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ورامین افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی و در میان مردم ولایتمدار ایران اسلامی همه مسئولان و مردم را به عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی دعوت کردند و اشاره داشتند که این دو مقوله فقط با همکاری مردم و مسئولان به نتایج دلخواه خواهد رسید.

وی با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید گفت: دست یابی به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری نیازمند استفاده از مدیریتی جهادی بر مبنای دانش و علم است تا بتواند با دست یابی به اقتصاد مبتنی بر علم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کند.

داداشی بازبینی و بازتعریف مزیت های اقتصادی کشور بر اساس فراوانی مواد اولیه، در اختیار داشتن دانش فنی، پرمشتری بودن در بازارهای جهان، تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا، دارا بودن ظرفیت بالای اشتغال زایی و دارا بودن حداقل پیامدهای آلایندگی و زیست محیطی را در راستای افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها بسیار مفید و موثر دانست.

این مسئول سپس به نقش کارگران در اقتصاد کشور اشاره کرد و بیان داشت: کارگران فعالان و جهادگران عرصه اقتصاد کشور هستند و روز جهانی کارگر، بهانه‌ای است برای تکریم انسان‌هایی که گردش چرخ‌های تولید و صنعت و اقتدار اقتصادی  کشور به دستان توانمند آنهاست.

وی گفت: دین مبین اسلام به‌عنوان ارائه‌گر عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول، اهمیت فوق‌العاده‌ای به کار و کارگر داده و قداست کار و مجاهدت را تا مرتبه اعلای شهادت و جهاد در راه خدا اعتلا بخشیده و ارزش ویژه‌ای برای کسب روزی حلال قائل شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: کارگران جامعه مفتخرند که با نگرشی متعهدانه در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی اساسی داشته اند و در این راه علاوه بر تلاش و کوشش از جان خود نیز دریغ نکرده اند.

داداشی یادآور شد: کارگران زحمتکش ایران اسلامی در صحنه های مختلف قبل از دوران پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ نقش چشمگیری داشتند و حضور این افراد در کنار دیگر اقشار جامعه باعث سقوط رژیم ستمشاهی شد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حیات یک ملت را مرهون کار و کارگر دانسته و همواره نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، آبادانی و سازندگی کشور و ایثارگری‌های آنان در دوران دفاع مقدس را مورد تأکید قرار می‌دادند، اضافه کرد: در چنین فرهنگ مقدسی، کار و تلاش، کاهلی و دل‌مردگی را از انسان دور کرده و حرکت و شور و نشاط فردی و جمعی در جامعه می‌آفریند.

داداشی با اشاره به مشکلات و تحریمهای موجود افزود: همانطور که در دفاع مقدس ملت ایران سختی های فراوان کشید تا امروز به عزت و عظمت نظامی برسد باید امروز هم از تحریم ها و جنگ اقتصادی بهره برداری کرده و به خودکفایی در زمینه تولید برسیم و این مهم توسط کارفرمایان،مسئولان و کارگران صورت خواهد پذیرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا