گوناگون

بدهی 5 ساله دولت به بازنشستگان تامین اجتماعی

عضو هیئت مدیره کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: این قانون به مدت 5 سال است که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم اجرایی نمی شود.

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد: سال 88 ، 2 هزار و 500 میلیارد تومان در لایحه بودجه برای اجرای قانون همسان سازی اختصاص داده شد اما فقط 970 میلیارد تومان آن پرداخت گردید و مابقی آن تاکنون اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه طی 5 سال گذشته همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی نشده است، گفت: در حال حاضر جامعه بازنشستگان هزار و 530 میلیارد تومان بستانکار است و باید دولت و مسئولان سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت طلب بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنان اقدام کنند.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران، تاکنون جلسات مختلفی با مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم اجرای قانون همسان سازی تشکیل داده ایم و همچنین 5 بار نیز به رئیس جمهور قبل برای اجرای این قانون نامه ارائه کرده ایم اما در مجموع هیچ یک از این موارد نتیجه ای در بر نداشته است.

خبازها به تبعیض میان بازنشستگان تامینا جتماعی و کشوری اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس و همچنین رئیس جمهور انتظار داریم همان طور که نسبت به معوقات بازنشستگان کشوری اقدام می کنند نسبت به پرداخت حق و حقوق و مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین در خصوص ارائه سبد کالا به مددجویان نهادهای حمایتی گفت: اعتبار مربوط به سبد کالا و یا سبد امنیت غذایی از منابع عمومی کشور داده می شود و بازنشستگان نیز به عنوان یکی از اقشار ضعیف در جامعه باید از این حق استفاده کرده و نباید آنها را محروم کنیم.

خبازها گفت: در حال حاضر بسیاری از بازنشستگان کشور حداقل حقوق را دریافت می کنند و نسبت به تامین معاش خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند و بر همین اساس از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست می کنیم تا نسبت به ارائه سبد کالا به بازنشستگان نیز اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا