گوناگون

بدهی 500 میلیاردی 3 دستگاه دولتی به سازمان بیمه سلامت

سلامت نیوز: معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت از بدهی 500 میلیارد تومانی 3 دستگاه دولتی به سازمان بیمه سلامت خبر داد.

بهمن برزگر در گفتگو با مهر در مورد مطالبات سازمان بیمه سلامت از دستگاه های مختلف گفت: سازمان بیمه سلامت حدود 500 میلیارد تومان از دستگاه های آموزش و پرورش، بهزیستی و بنیاد شهید طلب دارد به طوری که این مطالبه مربوط به سه ماه امسال و سال های قبل است که هنوز تسویه نشده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش 151 میلیارد تومان به ما بدهکار است گفت: در سال جاری 85 میلیارد تومان به بدهی آنها در سال گذشته افزوده شده است.

وی گفت: طلب سازمان بیمه سلامت از سازمان بهزیستی 174 میلیارد تومان است که باید در سال جاری 83 میلیارد به صورت علی الحساب پرداخت می کردند که اینگونه نشد و بهزیستی در سال گذشته فقط 20 میلیارد تومان پرداخت کرد.

وی همچنین به بدهی بنیاد شهید اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان نیز 167 میلیارد تومان بدهکار است که بدهی امسال آنها 90 میلیارد تومان می شود.

وی در مورد عدم پرداخت بدهی این سازمان ها گفت: مطالبات بیمه سلامت باید در بودجه سازمان ها لحاظ شود تا آنها بتوانند به راحتی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند که گویا این گونه نشده است.

به گفته برزگر خوشبختانه در سال جاری دولت منابع خوبی را به سازمان بیمه سلامت پرداخت کرده به طوری که بدهی سازمان ها باعث اختلال در کار ما نشده استو توانستیم مطالبات مراکز طرف قرارداد و وزارت بهداشت را به موقع و به روز پرداخت کنیم.

وی گفت: براساس قانون سه ماه مهلت پرداخت مطالبات را داریم که توانسته ایم با کمک دولت پرداخت مطالبات را به روز کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا