گوناگون

بد رفتاری با معلولان خشونت خانگی محسوب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غفاری زاده سه شنبه ظهردر جمع خبرنگاران با بیان اینکه معلولان نیز همانند سایر افراد جامعه از حق حیات و زندگی برخوردارند، عنوان کرد: ناتوانی های جسمی در معلولان به هیچ وجه آنها را از حقوق اجتماعی و فردی محروم نمی کند.

وی هرگونه بدرفتاری با معلولان و محروم کردن آنان از انجام فعالیت های اجتماعی از سوی والدین و اطرافیان را خشونت خانگی دانست و افزود:بد رفتاری با معلولان و سالمندان نیز در کنار کودک آزاری و همسرآزاری از مصادیق خشونت خانگی است و با آن برخورد می شود.

غفاری زاده تاکید کرد: چنانچه رفتار والدین با کودک به گونه ای باشد که موجبات صدمات روحی، روانی و جسمی او را فراهم کند و یا او را از حقوق اجتماعی محروم سازد، قابل پیگیری است.

وی همچنین به حق معلولان برای استفاده از مراکز آموزشی اشاره کرده و افزود: جلوگیری از حضور فرزند معلول جسمی حرکتی یا ناشنوا و یا نابینا در مراکز آموزشی و فرهنگی از سوی والدین نیز از مصداق خشونت خانگی محسوب شده و قابل پیگیری است.

غفاری زاده با بیان اینکه فلسفه وجود خانواده و پدر و مادر برای این است که کودک بیشتر و بهتر از مزایای زندگی اجتماعی برخوردار شود ، عنوان کرد:این امر سبب می شود تا فرد زندگی بهتری را تجربه کند بنابراین پدر و مادرها و سایر اعضای خانواده نیز باید این نکته را در نظر بگیرند که تمام تلاش و کوشش خود را برای بهره مندی هر چه بیشتر اعضای خانواده از مواهب زندگی اجتماعی بکار گیرند.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضویبا اشاره به افزایش مراجعات و تماسها با اورژانس اجتماعی اظهار کرد: برخی تصور می کنند خشونت خانگی فقط خشونت نسبت به همسر است در حالی که در قانون، آزار کودکان، معلولان و سالمندان نیز در زمره مصادیق خشونت خانگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کودک آزاری جزو جرایم عمومی است، اظهار کرد: حتی اگر افراد مورد خشونت مراجعه نکنند و دادستان به طریق دیگری از موضوع مطلع شود می تواند به عنوان مدعی العموم به این امر رسیدگی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا