گوناگون

برانکو: ايران مي‌تواند کارهاي بزرگ انجام دهد

درباره عملکرد ايران در جام جهاني 2014 به ويژه در بازي پاياني مقابل بوسني، اظهار کرد: اگرچه تيم بوسني نسبت به قبل بسيار تغيير کرده بود و تيم بهتري شده است اما ايران براي اولين بار شانس خوبي براي صعود به مرحله بعدي جام جهاني داشت؛ بنابراين بايد هرچه در توان داشتند را مي‌گذاشتند و تلاش بيشتري مي‌کردند.

** ايران مقابل بوسني بايد با ريسک بالاتري بازي مي‌کرد

وي افزود: معتقدم ايران مقابل بوسني بايد ريسک بالايي انجام مي‌داد و تهاجمي بازي مي‌کرد؛ البته در اين نوع بازي با ريسک بالا، هر اتفاقي ممکن است بيافتد و قطعا احتمال باخت بيشتر مي‌شد اما ديگر چاره‌اي براي تيم ايران باقي نمانده بود. ايران در بازي پاياني مرحله گروهي بهتر بود از کارهاي دفاعي به سمت هجومي حرکت مي‌کرد. از عملکرد تيم ايران در بازي پاياني نااميد شدم. واقعا فرصت خوبي از دست رفت. اين بازيکنان مي‌توانستند يک نتيجه فوق‌العاده و تاريخي بگيرند و مردم کشورشان را خوشحال کنند.

** انتظار بازي محتاطانه از ايران نداشتم

سرمربي تيم ملي در جام جهاني 2006 در واکنش به اينکه يعني معتقديد ايران مقابل بوسني همچنان در وضع دفاعي قرار داشت و برنامه خاصي براي حمله ارايه نکرد نيز به ايسنا گفت: دقيقا؛ آنها مقابل نيجريه و آرژانتين عملکرد تدافعي مطلوبي داشته و نتيجه خوبي گرفتند اما شرايط بازي با بوسني فرق مي‌کرد و راهي جز حمله کردن وجود نداشت. ايران مردم بسيار خوب و با احساسي دارد که استحقاق بهترين‌ها را دارند و مطمئن هستم آنها هم تمايل داشتند تيم ملي حملات بيشتري را انجام دهد. همانطور که گفتم من هم انتظار نداشتم ايران مقابل بوسني محتاطانه بازي کند. بايد خيلي هجومي‌تر بازي مي‌کرديد اما قبول کنيد بوسني تيم بهتري بود.

برانکو در پاسخ به اينکه فکر مي‌کنيد دلايل حذف ايران از جام چه بود، اظهار کرد: من کنار تيم ملي نيستم که بدانم دلايل چيست و اين سوال را بايد سرمربي تيم پاسخ دهد که خيلي وقت است کنار آنها حضور داشته و از وضعيت بازيکنان آگاهي کامل دارد. فقط مي توانم براساس تصاويري که از تلويزيون مي‌بينم، نظر دهم.

** حذف تمام آسيايي‌ها از جام جهاني اتفاق خاصي نيست

برانکو درباره حذف تمام تيم‌هاي آسيايي در مرحله گروهي جام جهاني 2014 به ايسنا گفت: به نظر اتفاق خاصي نيست! ما در جام جهاني بازي مي‌کنيم و در چنين مسابقات مهمي صعود به مرحله بعدي براي هيچ تيمي آسان نيست. ديديد که تيم‌هاي صاحب‌نامي چون اسپانيا، ايتاليا و انگليس هم در همين مرحله حذف شدند. در فوتبال هر اتفاقي مي‌تواند بيافتد. طبيعتا گاهي اوقات به اهداف‌تان مي‌رسيد و گاهي هم نمي‌رسيد.

سرمربي اسبق تيم ملي در پاسخ به اينکه اگر شما هم جاي کارلوس کي‌روش بوديد، تاکتيک دفاعي را براي تيم ايران انتخاب مي‌کرديد نيز تصريح کرد: فکر مي‌کنم بازي تدافعي براي شروع تورنمنت، تصميم خوبي بود و حتي اين روند تا دو بازي هم مي‌توانست ادامه داشته باشد؛ اما در بازي آخر نمي‌توانست جواب بدهد. همانطور که گفتم ايران بايد با ريسک بيشتري بازي مي‌کرد تا احتمال انجام يک کار بزرگ در تاريخ فوتبال کشورش را افزايش دهد.

** جام ملت‌ها فرصت ويژه‌اي براي ايران است

وي در بيان تغييراتي که ايران بايد تا پيش از جام ملت‌هاي آسيا داشته باشد تا يکي از مدعيان فتح اين جام در سال 2015 باشد، خاطرنشان کرد: جام ملت‌ها شانس بزرگي براي تيم ايران است. ايران در جام جهاني نشان داد که مي‌تواند کارهاي بزرگي انجام دهد، هرچند بازيکنان تلاش خودشان را کردند اما نتوانستند صعود کنند. جام ملت‌هاي استراليا مي‌تواند فرصت ويژه‌اي براي آنها باشد تا باز هم شايستگي‌هايشان را نشان دهند و به قهرماني اين بازي‌ها برسند.

** شنيده‌ام فرکي مي‌خواهد سرمربي تيم ايران شود!

برانکو درباره ماندن کارلوس کي‌روش در راس کادر فني تيم ملي پاسخ عجيبي داد و به ايسنا گفت: شنيده‌ام که فرکي مي‌خواهد سرمربي تيم ملي شود! او مربي خوبي است و بايد تلاش کند يک تيم خوب و آماده را براي جام ملت‌ها بسازد تا با اعتماد به نفس بالايي به استراليا برود.

او در پاسخ به اينکه آيا تيم ايران براي موفقيت در جام ملت‌ها نياز به جوانگرايي و تغيير نسل دارد نيز اظهار کرد: نمي‌توانم به اين سوال پاسخ بدهم. مربي جديد تيم ملي بايد در اين باره تصميم بگيرد. قطعا هر مربي براي تيم ايران انتخاب شود، با توجه به شرايط آن زمان، بهترين تصميم را براي ترکيب بازيکنان در جام ملت‌ها خواهد گرفت.

** کرواسي خوب بود اما به آنچه مي‌خواست نرسيد

سرمربي اسبق تيم ديناموزاگرب درباره دلايل حذف تيم ملي کرواسي از جام جهاني با وجود عملکرد نسبتا خوبي که داشت، گفت: همه اينجا خيلي ناراحت هستند چون ما واقعا تيم خوبي داشتيم. بازيکنان بسيار بااستعدادي در اين تيم بازي مي‌کردند که مي‌توانستند تيم را به مراحل بالاتر ببرند اما نشد! متاسفانه در بازي آخر مقابل مکزيک نتيجه لازم بدست نيامد. در فوتبال نمي شود خيلي درباره دلايل نتايج صحبت کرد چون هر اتفاقي مي‌تواند در آن رخ دهد. کرواسي خوب بود اما به آنچه مي‌خواست نرسيد و حالا بايد خودمان را براي يورو 2016 آماده کنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا