گوناگون

برای اولین بار سند توسعه اشتغال درخراسان رضوی تدوین وبه تصویب رسید

81188531 5738369

ˈطاهره طهماسبیˈ روز سه شنبه درحاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تربت حیدریه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سند توسعه اشتغال در خراسان رضوی توسط جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز علمی تدوین، طراحی و انتخاب شده است.

وی گفت: کسانی که در کار تدوین این سند دخیل بودند از اساتید و تیمی کاری بودند که با هماهنگی دستگاه های اجرایی این کار انجام شده و به نوعی هم فکری و هم افزایی بین بخش های خصوصی و علمی با دستگاه های اجرایی صورت پذیرفته است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، اظهار کرد: این سند در هفت بخش تنظیم شده که در بخش ششم آن ، اطلاعات هر شهرستان به لحاظ فرصت ها، تهدیدها و مزیت هایی در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بوده که کلیه اطلاعاتی که مورد نیاز سرمایه گذار است در آن درج شده است.

طهماسبی ادامه داد: در حال حاضر این سند در حال پایش است که بتوانیم با شناسایی اشکالات موجود و جایگزینی راه کاری مناسب در مراحلی که نتوانسته به نتیجه برسد را در برنامه بعدی مرتفع سازیم.

وی با اشاره به برنامه های آینده این اداره در جهت کاهش نرخ بیکاری، افزود: بهبود فضای کسب و کار ،ارایه تسهیلات ، حذف موانع تولید و نیز شناسایی مشکلات پیش روی تولید کنندگان از طریق کارگروه های فعال در این حوزه ، امیدواریم بتوانیم در حد امکان مسیر را برای تولید کننده هموار کنیم.

او بیان کرد: درسه ماه امسال در جهت حمایت از فعالان اقتصادی خراسان رضوی چهار هزار و 530 میلیارد ریال اعتبار درشورای عالی اشتغال استان تصویب و توسط هفت بانک عامل به افراد متقاضی تسهیلات پرداخت می شود.

طهماسبی با اشاره به نرخ بیکاری در خراسان رضوی ، گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی که توسط سازمان ملی آمار در سال 1392 جمع آوری شده 9/7 درصد گزارش شده است که امیدواریم دستگاههای استان این رقم را حفظ کنند و برنامه ای برای کاهش آن داشته باشند.

/659/ 2691

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا