گوناگون

برای داشتن عضلات سالم باید تمام وعده های غذا شامل پروتئین کافی باشند

dreamstime s 12459202 برای داشتن عضلات سالم باید تمام وعده های غذا شامل پروتئین کافی باشند

صبحانه خیلی از امریکایی ها شامل  پروتئین کمی است یا بدون پروتئین است. نهار هم بطور معمول پروتئین جزئی دارد ولی اندازه  این ماده در شام خیلی زیاد است. سوای از محل زندگی، خیلی افراد دیگر هم به همین منوال غذا میخورند. تفکر بسیاری بر اینست  تا زمانی که  اندازه  نیاز روزانه بدن به پروتئین  روزی ۶۰ گرم به بدن ما وارد میشود تفاوتی ندارد که آن را در کدام وعده غذایی میخوریم اما بر پایه تحقیقی که در دانشگاه تگزاس انجام شده معلومشده است که این فرضیه درست نیست

این تحقیق نشان میدهد که صبحانه ای که بیشتر، از غلات و دیگر کربوهیدرات ها تشکیل شده و نهاری که شامل یک ساندویچ یا سالاد باشد و در عوض استفاده فراوان از غذاهای حاوی گوشت در شام نمیتواند زمینه مناسبی را برای داشتن عضلات سالم و قوی فراهم کند.

این مطالعه که نتایج آن در نشریه Journal of Nutrition درج شده است نشان میدهد که توزیع نامناسب مصرف پروتئین در طول روز نمیتواند محیط مناسبی را برای رشد و حفظ سلامتی عضلات فراهم کند.

محققان دو گروه از افراد را مورد مطالعه قرار دادند. آنهایی که میزان مصرف پروتئین در وعده های غذایی بصوزت متعادل توزیع شده بود و آنهایی که صبحانه و نهار کم پروتئین و در عوض شام پر پروتئینی را مصرف میکردند. بررسی نشان داد که در افرادی که مصزف پروتئین توزیع مناسبی داشت تولید پروتئین در عضلات ۲۵ درصد بهتر از گروه دیگر بود.

مشکلات مربوط به سن مانند پوکی استخوان و یا ضعف عضلانی یک شبه بوجود نمیایند بلکه در طول سالیان و به علت روش زندگی نامناسب ایجاد میشوند. این مطالعه نشان میدهد که عادت به استفاده از پروتئین بیشتر در صبحانه مانند مصرف تخم مرغ، شیر، ماست و یا گردو و بادام میتواند در حفظ سلامتی عضلات به ما کمک کند.

منبع-http://www.iranorthoped.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا