گوناگون

برای سرمایه گذاران خارجی مشوق های مالیاتی در نظر گرفته ایم

81147149 5665634

به گزارش ایرنا، ˈ مهران خمیسی زادهˈ عصر پنجشنبه در نشست مشترک با 12 نفر از نمایندگان کشورهای خارجی در سالن اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ، اظهار کرد: برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در تمام زمینه ها به مدت چهار سال و به میزان 80 درصد معافیت مالیاتی و برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال به میزان 100 درصد معافیت مالیاتی و در مناطق آزاد تجاری نیز به مدت 20 سال به میزان 100 درصد معافیت مالیاتی در نظر گرفته ایم.

وی خاطر نشان کرد: در سال 2002 میلادی نیز قانون حمایت و تشویق سرمایه گذاری خارجی در کشور به تصویب رسیده است.

خمیسی زاده گفت: طبق قانون فیپا (FIPPA) دو شکل سرمایه گذاری ˈسهمیˈ و ˈغیرسهمیˈ را در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه ˈ سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های اقتصادی و فنیˈ به وزارت امور اقتصادی و دارایی وابسته است، گفت: این نهاد، تنها نهاد تشویق سرمایه گذاری خارجی در کشور می باشد.

خمیسی زاده همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور از طریق زمینی و دریایی همسایه است و موقعیت ترانزیتی ویژه ای دارد.

وی دسترسی به آب های آزاد، دومین کشور از لحاظ ذخایر گاز، چهارمین کشور از لحاظ صدور نفت، داشتن 11 بندر تجاری، وجود 200 هزار کیلومتر راه و 12 هزار کیلومتر راه آهن را از ویژگی های جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: ˈسلفچگانˈ به عنوان یکی از از بنادر خشک کشور از مزیت های خاصی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

* حضور 12 نماینده کشورهای خارجی در سلفچگان

12 نفر از سفیران و رایزن های اقتصادی کشورهای آسیایی و اروپایی به منظور آشنایی با توانمندی های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم روز پنجشنبه از این منطقه بازدید کردند و با گفت وگو با مسوولان این منطقه با مزیت ها و امکانات آن برای سرمایه گذاری آشنا شدند.

نمایندگان کشورهای ایتالیا، ترکیه، ژاپن، کره شمالی، چین، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان و فیلیپین در این بازدید حضور داشتند.

در این جلسه؛ ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد صادق صالحی منشˈ استاندار قم، ˈاحمد امیرآبادی فراهانیˈ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ˈمحمود زمانی قمیˈ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و سفیران کشورهای افغانستان، پاکستان و ارمنستان نیز سخنرانی کردند.

در این جلسه همچنین؛ ˈاسماعیل زارعی کوشاˈ فرماندار قم، جمعی از مدیران اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان استان قم حضور داشتند.

در پایان این جلسه به منظور قدردانی از وزارت امور خارجه در تشکیل این جلسه تندیس و لوح یادبود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به معاون وزیر امور خارجه اهدا شد.

این هیات خارجی پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از کتابخانه عمومی آیت الله مرعشی نجفی (ره) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز بازدید کردند.

ˈمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگانˈ به وسعت دو هزار هکتار در 50 کیلومتری جنوب غربی شهر قم و در 185 کیلومتری شهر تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت در مرکز ایران واقع شده است.

این منطقه مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی و اقتصادی کشور به شمار می رود که در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و آزادراه های اصلی جنوب، شرق و غرب ایران قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارای موقعیتی ممتاز و منحصر به فرد در برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و خلیج فارس برای تولید، واردات، صادرات و ترانزیت کالاست و نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان کشور دارد. ک/2

7406/ 550 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا