گوناگون

برای عدم استفاده از ماهواره باید آسیب های آن را بیان کرد

81147854 5666680

ˈعلی اکبر مداحیˈ روز جمعه در حاشیه آیین اختتامیه ˈکارگاه تداوم آموزشی سرگروه های طرح صالحین مداح خواهر سراسر کشورˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت های سازمان بسیج مداحان کشور اظهار کرد: رویکرد این سازمان حداقل در شش ماه نخست امسال پرداختن به بیان مفاسد، آسیب ها و مشکلات ˈماهوارهˈ در بین خانواده هاست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصولی که مداحی را جامع می کند، نصیحت کردن است و در این ایام بهترین پند به مردم بیان آفات و خطرات ماهواره برای مردم است.

مداحی درباره بیان برخی از موضوعات اختلاف انگیز مذهبی در مداحی ها اظهار کرد: در ابتدا در این باره باید با مداح ها و هیات ها به صورت ˈاقناعیˈ برخورد کنیم و در طول تاریخ اسلام نمونه های بسیار خوب و زیبایی درباره نحوه برخورد ائمه اطهار (س) با اهل سنت داریم که باید بیان شود.

وی همچنین گفت: ارگان های موظف مانند سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید به مداحان و هیات هایی که رعایت و تمکین نمی کنند تذکر جدی و کتبی دهند و برای جلوگیری از این اشتباهات پیگیری جدی تر و محکم تری در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه اظهار کرد: مداحان کوشش کنند تا جلساتشان وحدت شکن نباشد و باید مراقب باشیم تا دشمن از اختلافات مذهبی سوءاستفاده نکند.

مداحی با بیان اینکه دشمن دنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان است، گفت: با وسائل ارتباطات جمعی جدید، مطالب مجالس مداحی در سطح جهان پخش می شود و نباید کاری کرد تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در تاریخ درباره سیره و رفتار ائمه اطهار (س) با اهل سنت مطالب آموزنده و درس آموزی وجود دارد.

مداحی به توجه جهانیان به شیعه و رشد آن در دنیا اشاره و با بیان اینکه اگر با منطق و استدلال با اهل سنت برخورد کنیم اهل سنت زمینه های مناسب برای جذب دارند افزود: وظیفه همه ماست که به این اختلافات دامن نزنیم و هیات ها و مداحان دیگر را نیز از این امر برحذر داریم.

وی درباره راه اندازی رشته دانشگاهی ˈمداحیˈ نیز گفت: در حال حاضر در کشور اصول و فنون مداحی به صورت سلیقه ای آموزش داده می شود که لازم است در این زمینه متون و طرح درس آن تدوین و آماده شود.

وی با بیان اینکه از دو سال پیش گروهی از کارشناسان در حال تدوین متون و دروس این رشته هستند، گفت: امیدواریم تا پایان امسال متون و طرح درس رشته مداحی آماده شود که در این صورت از سال آینده در رشته ˈمداحیˈ دانشجو پذیرش می شود.

مداحی اعلام کرد: مداحان سراسر کشور برای ارتباط با سازمان بسیج مداحان کشور می توانند در تهران با تلفن 35948204 با پیش شماره 021 تماس بگیرند.

ˈکارگاه تداوم آموزشی سرگروه های طرح صالحین مداح خواهر سراسر کشورˈ با حضور 300 نفر به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی؛ مباحث اخلاقی، توجیه طرح صالحین، آسیب ها و آفت های مجالس خواهران، بصیرت، فعالیت های فضای مجازی و ماهواره، اصول و روش های تربیت اسلامی تبیین اهداف و ضوابط کارگاه آموزشی و سبک زندگی اسلامی، با حضور استادان حوزه و دانشگاه بیان شد.

این کارگاه آموزشی از سوی واحد خواهران سازمان بسیج مداحان کشور برگزار شد. ک/3

7406/ 569

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا