گوناگون

برتري پتروشيمي مقابل مهرام در نخستين ديدار

نخستين ديدار از فينال رقابت‌هاي ليگ برتر بسکتبال بين دو تيم مهرام و پتروشيمي در سالن انديشه ماهشهر برگزار شد که ميزبان با نتيجه 78 بر 62 حريفش را شکست داد.

به نقل از ايسنا، قهرمان و نايب قهرمان فصل گذشته ليگ در حالي در اين مسابقه به ميدان رفتند که رقابتي پاياپاي داشتند اما در نهايت اين ماهشهري‌ها بودند که با استفاده از فرصت ميزباني، مهرام را شکست دادند. هر تيمي که 4 مسابقه را پيروز شود، قهرمان ليگ برتر بسکتبال ايران مي‌شود.

در اين مسابقه پتروشيمي با ترکيب مهدي کامراني، جاناتان گيبسون، حامد آفاق، ارسلان کاظمي و نژاد سينانوويچ وارد ميدان شدند و از طرف ديگر فريد اصلاني، سعيد داورپناه، صمد نيکخواه بهرامي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي 5 نفر اصلي مهرام را تشکيل دادند.

اين بازي در حالي آغاز شد که سالن انديشه ماهشهر مملو از تماشاگر بود و مهمت بچيروويچ سرمربي تيم ملي نيز از نزديک مسابقه را تماشا مي‌کرد.

کواتر نخست مسابقه با خوش و بش صمد نيکخواه بهرامي و مهدي کامراني دو ملي‌پوش بسکتبال ايران آغاز شد که در ابتدا مهرام با دو پرتاب آزاد فريد اصلاني پيش افتاد.

در ادامه پتروشيمي با دفاع بهتر و البته اقدام‌هاي درخشان گيبسون آمريکايي از مهمان خود پيش افتاد. شوت‌هاي اين بازيکن يکي پس از ديگري وارد سبد مي‌شد و پتروشيمي را 10 بر 2 از حريفش پيش انداخت. با مصدوميت سعيد داورپناه، سجاد مشايخي وارد ميدان شد و در ادامه نيز مهرام توانست انسجامش در دفاع را تقويت کند و با استفاده از قدرت حامد حدادي در زير سبد، فاصله را کاهش دهد.

پتروشيمي در ادامه کار با استفاده از پرتاب‌هاي سه امتيازي گيبسون باز هم برتري را براي خود به دست آورد تا جايي که در سه دقيقه پاياني کوارتر نخست 20 بر 10 از مهرام پيش افتاد. دو تيم در دقايق پاياني به خوبي امتيازآوري کردند و در نهايت کوارتر نخست 27-19 به سود پتروشيمي تمام شد.

مهرام کوارتر دوم را بهتر آغاز کرد. حامد حدادي در زير سبد حريف صربستاني‌اش را کنترل کرده بود و به خوبي امتياز مي‌آورد تا جايي که فاصله امتيازي دو تيم به دو رسيد. با اين حال پتروشيمي با داشتن گيبسون در حمله مشکلي نداشت. او از هر موقعيتي که به دست مي‌آورد، امتيازآوري مي کرد و دوباره پتروشيمي را پيش مي‌انداخت.

در حالي که ميزبان با استفاده از بازي سرعتي سعي در حفظ برتري داشت مهرام در ضد حمله خيلي خوب کار کرد و توانست فاصله را باز هم کاهش دهد. کوارتر دوم مسابقه زمان درخشش حدادي براي مهرام و گيبسون براي پتروشيمي بود و اين دو بازيکن خيلي خوب از موقعيت‌هايشان استفاده مي‌کردند. البته جاي اشاره به عملکرد صمد نيکخواه بهرامي کاپيتان تيم ملي ايران و تيم مهرام نيز وجود دارد. او با اينکه پيش از اين از مصدوميت و احتمال بازي نکردنش در مسابقه‌ي نخست صحبت مي‌شد در دو کوارتر در ميدان بود و خيلي خوب براي هم‌تيمي‌هايش فضاسازي مي‌کرد.

کوارتر دوم با اينکه کم امتياز بود اما از نظر فني بار بيشتري داشت و در نهايت نيز با نتيجه 12 بر 10 به سود مهرام به پايان رسيد.

نيمه دوم مسابقه با امتيازآوري حامد حدادي براي مهرام آغاز شد. صمد و حامد در کوارتر سوم خيلي خوب همديگر را پيدا مي‌کردند و فاصله امتيازي را کاهش مي‌دادند. در 4 دقيقه نخست بازي، در کوارتر سوم، اين مهرام بود که صاحب توپ و ميدان بود و امتيازآوري مي‌کرد تا جايي که فاصله امتيازي به يک رسيد.

در ادامه پتروشيمي سعي کرد با استفاده از پرتاب‌هاي پيراموني دوباره فاصله امتيازي‌اش را افزايش دهد. از يک طرف گيبسون آمريکايي براي پتروشيمي امتياز کسب مي‌کرد و از طرف ديگر حامد حدادي و صمد نيکخواه بهرامي براي مهرام توپ‌ها را وارد سبد مي‌کرد. در دقايق پاياني کوارتر، سينانوويچ سنتر صرب پتروشيمي به دليل مصدوميت از زمين خارج شد و همين فرصتي بود براي مهرام تا فاصله را کاهش دهد. در نهايت کوارتر سوم با نتيجه 16 بر 15 به سود مهرام تمام شد.

با آغاز کوارتر چهارم پتروشيمي با دفاعي بهتر صاحب توپ و ميدان شد. نفوذ هاي گارد راس آمريکايي اين تيم قابل مهار نبود و او توپ‌هايش را يکي پس از ديگري وارد سبد مي‌کرد. فاصله امتيازي در 5 دقيقه نخست کوارتر چهارم به 10 رسيد و پتروشيمي حاشيه امنيت خوبي براي خودش ايجاد کرد.

در حالي که ماهشهري‌ها به خوبي امتيازآوري مي‌کردند، شاگردان هاشمي در دفاع متمرکز نبودند و فاصله به سود پتروشيمي افزايش پيدا مي‌کرد.

در دقايق پاياني دو خطاي فني به بازيکنان دو تيم باعث شد مسابقه دقايقي متوقف شود اما دوباره جريان پيدا کرد و در نهايت ميزبان با نتيجه 26 بر 15 کوارتر چهارم را به سود خود تمام کرد و در نهايت با نتيجه 78 بر 62 به پيروزي رسيد.

بازي دوم اين دو تيم فردا ساعت 17 در سالن انديشه ماهشهر برگزار مي‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا