Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوری

برترین تصاویر علمی جهان در سال ۲۰۱۶ از نگاه مجله نیچر

برترین تصاویر علمی جهان در سال ۲۰۱۶ که حیرت دانشمندان را برانگیخته را در حالی برای شما کاربران میهن پست آماده کرده ایم که این تصاویر در مجله نیچر به عنوان برترین تصاویر علمی انتخاب و منتشر شده اند . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

تصویر در راه آسمان : این تصویر آتش متعلق به زمان پرتاب فضا پیمای سایوز از پایگاه فضایی «بایکونور» در قزاقستان است. این فضاپیما حامل سه فضانورد پگی ویتسون آمریکایی ، اولگ نوویتسکی اهل روسیه و توماس پسکت فرانسوی به ایستگاه بین‌ المللی فضایی بود و یکی از برترین تصاویر علمی جهان محسوب می شود .

برترین تصاویر علمی جهان

تصویر آخرین بازمانده قورباغه پانامایی : زیستگاه قورباغه Ecnomiohyla rabborum در جنگل‌های مرکزی پاناماست. این قوراغه Toughie نام دارد که قورباغه‌های بزرگی هستند که با پره‌های پهنی که لای انگشتان خود دارند، در پایین آمدن از سراشیبی‌ها به راحتی می‌توانند لیز بخورند. قورباغه نر از سوراخ‌های پر از آب درختان که برای تخم‌ریزی استفاده می‌کنند، محافظت می‌کند. نوزادان این گونه قورباغه از سلول‌های پوستی بدن پدرشان تغذیه می‌کنند. قورباغه Toughie آخرین قورباغه از این گونه به شمار می‌رفت که در سال ۲۰۱۶ مرد و با مرگ آن، نسل این قورباغه هم منقرض شد.

برترین تصاویر علمی جهان

کوسه ای در صخره‌ های مرجانی : این تصویر متعلق به یک کوسه باله سیاه مرجانی است که عکس آن را یکی از محققان، حین سفر در کشور «سیشل» واقع در اقیانوس هند تهیه کرده است. این عکس آمیزه‌ای از آرامش و ترس را به تصویر کشیده است. کوسه باله سیاه مرجانی در میان صخره‌های مرجانی اقیانوس‌های هند و آرام زندگی می‌کند. طول این کوسه به ۱/۶ متر می‌رسد و مشخصه آن، سیاه بودن نوک باله‌های آن است.

برترین تصاویر علمی جهان

درنا های مهاجم : هر ساله صدها هزار درنای شنزار در مهاجرتی گروهی بر فراز رود «پلت» در نبراسکا به پرواز درمی‌آیند. «رندی اولسون» در ماه مارس تصاویری از رعد و برق را به ثبت رسانده است که پرواز درناها همزمان با وقوع صاعقه تصویری شبح‌گونه از این پرندگان ایجاد کرده است.

برترین تصاویر علمی جهان

تصویر نخستین سو سوی نور : بزرگ‌ ترین و دقیق‌ ترین بررسی‌ رادیویی آسمان جنوبی در ماه اکتبر ۲۰۱۶ و در قالب پروژه تحقیقاتی کهکشانی و فراکهکشانی آسمانی MWA با وضوح بالاست رونمایی شد. کهکشان راه شیری در این تصویر جریان دارد که بیش از ۳۰۰ هزار کهکشان را در دل خود جای داده است.

برترین تصاویر علمی جهان
توفان‌ های فضایی : آن‌ سوی ایستگاه بین‌ المللی فضایی، همان‌ گونه که فعالیت انسان از طریق خوشه‌ های نور آشکار می‌ شوند، نور های درخشش آذرخش، ابرها را نورانی می‌ کند. دو فضا پیمای روسی که مشغول بازدید از ایستگاه فضایی هستند در زمینه عکس مشاهده می‌ شوند.

برترین تصاویر علمی جهان

تصویر عاج باستانی : محققان، عاج بزرگی متعلق به یک ماموت را که مدت‌ها پیش مرده بود، در جنگلی در «یاکوتیا»، سیبری پیدا کردند. عاج‌ های قدیمی متعلق به ماموت‌ها آنقدر ارزشمند شده‌اند که در حال حاضر برخی معدن‌ چیان به طور قانونی آنها را از سرزمین‌های یخبندان این منطقه پیدا و از آن خود می‌کنند. یک عاج بزرگ حدود ده‌ها هزار دلار ارزش دارد.

برترین تصاویر علمی جهان

تصویر پاهای عجیب و غریب : این پاها، پایین‌ ترین قسمت پای یک حشره است که حدود دو میلی‌ متر قطر دارد و متعلق به یک سوسک نر شیرجه‌ زن است. این تصویر یکی از برترین تصاویر علمی جهان است که حیرت بسیاری از دانشمندان را برانگیخته است .

برترین تصاویر علمی جهان

پله‌ های کریستالی : ساختارهای عجیبی که در این عکس مشاهده می‌کنید، کریستال‌ هایی از جنسی کربنات کلسیم هستند که حدود ۲ هزار برابر بزرگنمایی شده‌اند تا راحت‌ تر بتوان آنها را مشاهده کرد.

برترین تصاویر علمی جهان

تصویر برداری جدید : گروهی از محققان آلمانی در ماه اوت از روش جدیدی موسوم به ultimate DISCO رونمایی کردند که هم بافت‌های شفاف بدن را نشان می‌دهد و هم نمونه‌های آماده برای تصویربرداری را کوچک می‌کنند بنابراین، تمام بدن یک جانور را می‌تواند در یک بار تصویربرداری مشاهده کرد و دیگر نیازی به تهیه چند عکس نیست. این روش تصویربرداری، سیستم عصبی و سیستم‌های اندام‌های بدن را با جزئیاتش نشان می‌دهد.

برترین تصاویر علمی جهان

آزمایشگاه ولتاژ بالا : این تصویر نمایی از آزمایشگاه ولتاژ بالا در دانشگاه فنی دانمارک است. در این آزمایشگاه، محصولات مختلف تجاری مورد آزمایش قرار می‌ گیرند تا نحوه کارکرد آنها در دنیای واقعی بررسی شود. دستگاه ایجاد رعد و برق، تکانه‌ هایی با شدت بیش از ۱/۲ میلیون ولت ایجاد می‌ کند. این دستگاه که مشاهده می‌ کنید، یک ژنراتور تکانه‌ای است که تخلیه الکتریکی آن بین این دو گوی بزرگ انجام می‌ شود.

برترین تصاویر علمی جهان

نماد های مقدس : دانشمندان در ماه آوریل، تصاویری از خالکوبی‌ های متعلق به مصر باستان را روی بدن یک مومیایی پیدا کردند. در این خالکوبی‌ ها، دو میمون بابون در حالت نشسته و نمادی از حفاظت روی گردن مومیایی یافت می‌ شود.

برترین تصاویر علمی جهان

سلول‌ های مهاجم : سلول بنیادی انسانی در اطراف تنها ۱۵ میکرو متر است و بعد از تصویربرداری توسط اسکن میکروسکوپیک الکترونی برودتی، رنگ کاذب به خود می‌ گیرد.

برترین تصاویر علمی جهان

تغییرات چینی : چین در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ های بلند پروازانه‌ ای را در راستای قطع استفاده از زغال‌ سنگ و آلودگی ناشی از آن در دستور کار قرار داد و از مصرف انرژی‌ های تجدید پذیر استقبال کرد. اما عکسی که مشاهده می‌ کنید یک کارخانه فولاد در مغولستان است که به عنوان نمونه‌ ای از صنایع متعدد در مسیر این اصلاحات قرار گرفته است.

برترین تصاویر علمی جهان

نظر شما در این خصوص چیست ؟ با مشاهده برترین تصاویر علمی جهان در سال ۲۰۱۶ حدس می زنید در سال آینده دانشمندان می توانند به چه کشفیات جدید دست بیایند .

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا