Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت ربات ماهیگیر که آینده ماهیگیری را دگرگون می کند

ساخت ربات ماهیگیر که آینده ماهیگیری را دگرگون می کند در حالی  توسط شرکت پاور ویژن انجام شده است که این ربات ها در حقیقت زیردریایی های کوچکی هستند که می توانند تا عمق  ۷۰ متری آب رفته و به شکار راحت تر ماهی ها کمک کنند. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

شرکت پاور ویژن که سابقه زیادی در زمینه ساخت ربات‌ های عمومی دارد به تازگی از ربات ماهیگیر خود با نام پاور ری رونمایی کرده است. ربات تازه پاور ویژن بر خلاف اکثر ربات های این شرکت تمایلی به پرواز در آسمان ندارد و بیشتر اهل شنا کردن در دریا است.

ربات ماهیگیر مخصوص طرفداران ماهی گیری طراحی شده و قادر است تا عمق ۳۰ متری از سطح آب برای ۴ ساعت مداوم به غواصی بپردازد. پاور ری با استفاده از اپلیکیشنی که روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS قابل اجرا است، کنترل می شود و کاربر به وسیله دوربین ۴K Ultra HD  آن می تواند تصاویر با کیفیتی از اعماق دریا یا اقیانوس دریافت کند. پاور ری همچنین به سیستم سونار مجهز شده و برای کاربر این امکان را فراهم می سازد که نوسان آرام ترین صداها را تا ۴۰ متر پایین تر از جایی که ربات قرار دارد، شناسایی کند و با چراغی آبی رنگ که در پاور ری تعبیه شده ماهی ها را به خود جذب کند. همچنین برای نزدیک تر شدن آبزیان به ربات قادر خواهید بود برای آن ها طعمه بیندازید.

ربات ماهیگیر

ماهیگیری علاوه بر آنکه شغلی اصلی بسیاری از صیادان است برای بسیاری  نیز فقط جنبه تفریحی دارد .بسیاری ترجیح می دهند روز تعطیل خود را در کنار یک رودخانه به گرفتن ماهی با قلاب بپردازند اما تکنولوژی جدیدی که پا به عرصه بازار گذشته است می تواند در کنار تمام مزایایی که دارد آینده ماهیگیری تفریحی را نابود کند.

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا