Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

عصای هوشمند Smartcane همراه هوشمندی برای سالمندان + عکس

عصای هوشمند Smartcane در حالی همراه هوشمندی برای سالمندان محسوب می شود که با وجود خودنمایی لوازم الکترونیکی فوق العاده زیادی در نمایشگاه نمایشگاه CES 2017 همچون تلویزیون های غول پیکر و باکیفیت و اتومبیل های رویایی، گوشه ای از نمایشگاه CES 2017 به استارتاپ های کوچکی تعلق دارد که سعی دارند با خلاقیت و ارائه چیزهای جدید، صدای خود را به گوش مخاطبان برسانند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

یکی از شرکت های فرانسوی به نام Nov’in با ارائه عصای هوشمند Smartcane نظر اغلب مراجعه کنندگان به نمایشگاه CES 2017 را به خودش جلب کرد و این در حالی است که کمتر کسی تصور می کرد چوب دستی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز روزی به هوش مصنوعی مجهز شوند.

عصای هوشمند Smartcane با توجه به ناتوانی اغلب سالمندان در حرکت مناسب و احتمال سقوط و تغییر حالت ، از سنسورهای حرکتی و گردش نماهای مختلف برخوردار بوده و وضعیت قرارگیری آن روی زمین را می سنجد.

با این حالعصای هوشمند Smartcane با اتصال به شبکه های مخابراتی، در صورت مواجهه با خطر سقوط یا حرکت نامتعادل روی سطح زمین، به سرعت سیگنال هشدار ارسال کرده و به اعضای خانواده یا مراقبان سالمند خبر می دهد.

بد نیست بدانید که عصای هوشمند Smartcane با بهره مندی از هوش مصنوعی یادگیرنده، عادات و نحوه حرکتی کاربر را سنجیده و در سرورهای ایمن ذخیره سازی می کند؛ بنابراین تغییر حالت و احتمالات دور از انتظار را به خوبی تشخیص می دهد و االبته این عصای هوشمند احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، با قیمتی نامعلوم روانه بازار خواهد شد.

منبع: Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا