گوناگون

برخورد قاطع با کاروان‌های عروسی و شادی غیرمتعارف

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پی برخی مزاحمت ها و مشکلات ناشی از راه اندازی کاروان های عروسی و شادی غیر متعارف در سطح شهر گفت: با افرادی که مخل آسایش عمومی می شوند با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کویر، “سیدمهدی قویدل”یا اعلام این خبر اظهار کرد: اخیرا برخی از افراد در مراسمات جشن و عروسی ارزش های اسلامی را رعایت نکرده و با به راه انداختن کاروان های عروسی و ایجاد سر و صدا در معابر و خیابان های شهر باعث سلب آسایش و آرامش عمومی و ناراحتی دیگران می شوند.

وی مردم راور را دارای پیشینه مذهبی، مومن و وفادار به نظام و انقلاب توصیف کرد و افزود: شهرستان راور تاکنون از امنیت اجتماعی بالایی بر خوردار بوده و قطعا شهروندان راوری اقدامات برخی افراد اخلالگر را مذموم می دانند.

قویدل تصریح کرد: همانگونه که هیچکس با شادی و عروسی مردم مخالف نیست، ناهنجاری و ایجاد مزاحمت برای سایرین نیز از نظر تمام افراد جامعه خوشایند نبوده و غیرقابل پذیرش است.

وی بیان کرد: رعایت اصول شرعی و قانونی و حفظ سلامت روحی و روانی جامعه یک وظیفه همگانی است .

دادستان راور با اشاره به درخواست های مکرر شهروندان مبنی بر برخورد با کاروان های عروسی که اقدام به ایجاد مزاحمت و سلب آسایش عمومی شهروندان می کنند، تاکید کرد : برخورد با این ناهنجاری به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و با رانندگان خودروها اعم از سواری و موتور سیکلت که بخواهند با حرکات نامتعارف و رفتارهای غیراخلاقی و راه اندازی کاروان های عروسی و ایجاد سر وصداهای ناهنجار موجب اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش دیگران شوند، باقاطعیت برخورد قانونی خواهد شد .

وی تصریح کرد: قبل از برخورد قانونی با مخلین نظم و آسایش عمومی ضروری است مردم خصوصا جوانان رعایت جوانب امر را کرده و با ایجاد سر و صدای نامتعارف برای شهروندان ایجاد مزاحمت نکنند.

قویدل در ادامه هشدار داد: در صورت مشاهده هرگونه اخلال در نظم عمومی حین برخورد قانونی با مرتکبین کلیه وسایل نقلیه توسط ضابطین توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد و نیروی انتظامی با مجوز قضایی، شناسایی مزاحمین و مخلین در نظم عمومی و مستندسازی اقدامات ایشان را در دستور کار خود قرار داده است.

دادستان راور ضمن تبیین مواد 618 و 638 قانون مجازات اسلامی تصریح کرد: ارتکاب اعمال و رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی و ارتکاب هر نوع فعل حرام در انظار عمومی به لحاظ جریحه دار کردن عفت عمومی جرم محسوب شده و با مرتکبان مطابق قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از سهل انگاری برخی والدین در کنترل رفتارهای نا متعارف نوجوانان اظهار داشت: از والدین انتظار بیشتری نسبت به مراقبت بر رفتارهای پرخطر فرزندان خود می رود و قطعا این بی تفاوتی ها عواقب ناگواری را در بر خواهد داشت.

این مقام قضایی در پایان از پیگیری اجرای طرح مانیتورینگ توسط شورای تامین شهرستان خبر داد و گفت: این طرح قابلیت شناسایی مخلین نظم عمومی را تسهیل می نماید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا