گوناگون

برخورد مرگبار عابر پیاده در برخورد با قطار در محور ریلی «سیرجان- شهربابک»

برخورد قطار در محور ریلی راه‌آهن «سیرجان- شهربابک» به مرگ مرد 70 ساله‌ای منجر شد که در حال عبور از روی ریل بود.

سرهنگ «هادی ثمره» فرمانده‌ی انتظامی سیرجان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، اظهار کرد: وقوع دو حادثه رانندگی و یک حادثه ریلی، دیروز(جمعه 14 شهریورماه) در سیرجان، جان 3 نفر را گرفت .

وی درباره‌ی جزئیات این حوادث گفت: ساعت 16:30 روز جمعه در کیلومتر 5 محور «سیرجان – نجف شهر» یک دستگاه خودروی سمند بنا به عللی با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد که راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحت‌های وارده در دم جان خود را از دست داد.

فرمانده‌ی انتظامی سیرجان ادامه داد: علت این حادثه توسط کارشناس تصادف‌های پلیس، در حال بررسی است.

ثمره خاطرنشان کرد: در سانحه‌ی رانندگی دیگری در محور «سیرجان – پاریز» یک دستگاه اتوبوس ولوو با یک دستگاه پراید برخورد کرد.

وی تصریح کرد: بر اثر این برخورد راننده‌ی پراید که نوجوانی 15 ساله بود به علت شدت جراحت پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

8 تن، مغز پسته 8 میلیاردی

فرمانده‌ی انتظامی سیرجان هم‌چنین از دستگیری اعضای 3 نفره باند کلاهبرداری 8 میلیارد و 300میلیون ریالی پسته در دیروز(جمعه 14 شهریورماه) خبر داد.

ثمره گفت: مأموران پلیس آگاهی شهر سیرجان در پی گزارش شهروندی، مبنی بر اینکه افرادی تحت‌عنوان تاجر پسته مقدار 8 تن مغز پسته را با دادن تعدادی چک مسروقه از وی خریداری کردند، تحقیقات خود را برای دستگیری عاملان این کلاهبرداری آغاز کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های شبانه‌روزی و تجسس‌های پلیس، تصریح کرد: مظنون اصلی پرونده‌ی این کلاهبرداری در استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده‌ی انتظامی شهرستان سیرجان ادامه داد: در بازجویی‌ها، متهم در ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری شد اما با مشاهده مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و با معرفی هم‌دستانش راز این کلاهبرداری را برملا کرد.

ثمره با اشاره به ادامه اقدامات اطلاعاتی مأموران انتظامی و شناسایی هم‌دستان کلاهبردار دستگیر شده، گفت: دو مجرم دیگر که در ارتکاب این کلاهبرداری میلیاردی دست داشتند نیز در دو عملیات منسجم و هماهنگ، در استان قم و شهرستان سیرجان دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند کلاهبرداری، با انجام چندین معامله با مالباخته توانسته بودند، اعتمادش را جلب کنند و در آخرین معامله، با ارائه‌ی چندین چک مسروقه به قیمت 8 میلیارد و 300 میلیون ریال 8 تن مغز پسته را خریداری کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پرونده به همراه متهمان به مرجع قضایی ارسال شد، به کشاورزان پسته هشدار داد از انجام این چنین معاملاتی بدون اخذ مدرک معتبر و شناسایی طرف مقابل خوداری کنند تا درگیر این گونه کلاهبرداری‌هایی نشوند.

ثمره افزود: کارشناسان علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ راننده‌ی سواری پراید به علت عجله و شتاب بی‌مورد عنوان کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سانحه دلخراش دیگری در محور ریلی راه‌آهن «سیرجان- شهربابک» رخ داد که در این حادثه مرد 70 ساله‌ای که در حال چرای دام‌هایش به روی خط ریل قطار نشسته بود به علت کهولت سن و ناشنوایی، متوجه هشدارهای قطار نمی‌شود و پس از برخورد قطار با وی در دم جانش را از دست می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان سهل‌انگاری عابر پیاده بعلت رعایت نکردن حریم ریل قطار اعلام شده است، خاطرنشان کرد: به استناد ماده قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از وسط آکس ریل به طول 17 متر در اطراف ریل، حریم راه‌آهن شناخته شده است و در صورت ورود انسان، وسایل نقلیه، احشام و … آنها مقصر شناخته می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا