گوناگون

اتمام پروژه معدن مس شیور اهر، نوید بخش رونق اشتغال در منطقه

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، اتمام پروژه معدن مس شیور اهر را نوید بخش آینده روشن برای رونق اشتغال در منطقه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، عباس فلاح، در جریان بازدید اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اهر از معدن مس شیور، این پروژه را یکی از پروژه‌های موفق بخش خصوصی در حوزه معدن کشور و استان برشمرد و افزود: با اجرای این پروژه شهرستان اهر یکی از قطب‌های مهم تولید کنسانتره مس در کشور خواهد شد.

وی طرح مس شیور را نماد موفق اصل 44 قانون اساسی در راستای موفقیت بخش خصوصی در طرح‌های مهم زیربنایی عنوان کرد و افزود: این پروژه با تولید سالانه 30 هزار تن کنسانتره مس در فاز اول زمینه را برای اشتغال مستقیم 300 نفر و غیرمستقیم برای یک هزار نفر فراهم خواهد کرد.

وی، گفت: انتظار داریم با تسریع در اجرای این پروژه و بهره‌برداری از آن در سه ماهه سوم سال‌جاری بتوانیم گام‌های اساسی در اشتغالزایی جوانان جویای کار منطقه برداریم.

وی با اشاره به توانمندی مجریان این پروژه افزود: انتظار داریم با اتمام فاز اول از سال آتی نیز عملیات اجرایی فاز دوم و توسعه کارخانه و ایجاد صنایع پایین دستی برداشته شود تا بدون خام فروشی، کنسانتره مس فرآوری شده و جمع دیگری نیز در صنایع پایین دستی مشغول بکار شوند.

فلاح افزود: در جهت تسریع در روند اجرایی این پروژه جلسات متعددی را در سطح استان و کشور با وزرای دولت، فرماندار، امام جمعه اهر و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار کرده و قدم‌هایی را در این زمینه برداشته‌ایم.

نماینده اهر و هریس در مجلس افزود: در مجتمع عظیم مس شیور بالغ بر 28 میلیون دلار تاکنون هزینه شده که با اجرای خط تولید فاز یک پروژه، برای نزدیک به 300 نفر اشتغال مستقیم و بیش از یک هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

نماینده اهر و هریس هم‌چنین گفت: با عملیاتی شدن فازهای 2 و 3 معدن مس شیور برای بیش از سه هزار نفر شغل ایجاد می‌شود که تا حدی مشکل اشتغال جوانان با این طرح حل خواهد شد.

فلاح با اشاره به احداث کارخانه تولید آهک هیدراته در شهرک صنعتی اهر، گفت: با سرمایه‌گذاری صنایع ملی مس ایران، عملیات اجرایی این طرح در کمترین زمان به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا