گوناگون

برخی از سیاست های کلان کشوری در خصوص مرزها باید اصلاح شود

 به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله آزرمی شامگاه چهارشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی از سیاست های کلان کشوری که در خصوص مرزها وضع شده باید اصلاح شود.

وی افزود: این سیاست ها جوابگوی مرزها نیست و به همین دلیل شاهد قاچاق کالا هستیم بنابراین لازم است تا هرچه سریعتر نسبت به بازنگری این سیاست ها اقدامات لازم صورت گیرد.

آزرمی خاطرنشان کرد: مرز برای هر استانی می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید اما اگر به درستی از قابلیت های آن ها استفاده شود به راحتی می توان تهدید را تیدل به فرصت نموده و از آن بهره های فروانی برد.

وی اظهار داشت: کرمانشاه با داشتن 330 کیلومتر مرز مشترک با عراق از پتانسیل های بالایی برای انجام مبادلات اقتصادی با این کشور برخوردار است اما قاچاق های صورت گرفته طی سال های گذشته سبب شده این قابلیت ها نتوانند به خوبی خود را نشان دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه یادآور شد: در استان کرمانشاه از همان ابتدا به دنبال این بوده ایم که با کشور عراق مبادلات اقتصادی سالمی داشته باشیم چرا که این امر می تواند تا حدودی از قاچاق کالا جلوگیری نماید.

آزرمی در ادامه با اشاره به وقوع جنگ هشت ساله عراق بر علیه ایران، خاطرنشان کرد: این جنگ باعث شد تا استان های مرزی از توسعه و آبادانی نسبت به سایر استان ها عقب بیفتند.

وی گفت: در این میان استان کرمانشاه که هشت سال تمام درگیر جنگ بود و مردان و زنان غیرتمندش در مرزها از آب و خاک و کیان مملکت دفاع کردند امروز مستحق نگاه ویژه تر مسئولین هستند تا بتوانند از لحاظ اقتصادی به رشد قابل قبولی دست یابند.

آزرمی افزود: جلوگیری از قاچاق کالا یکی از راه هایی است که می تواند به رشد اقتصادی استان کمک کند چرا که هم اکنون با وجود انجام نیمی از صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان، چیزی در حدود یک سوم آن سهم خود استان است و این رقم کمی است.

وی در پایان گفت: سعی و تلاش همه مسئولین باید به حداقل رساندن قاچاق کالا و ثبات آن ها باشد تا شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر مناطق مرزی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا