گوناگون

برخی قوانین زائد مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است/ باید زمینه تعرض به آمر به معروف سد شود

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان سال سوم دور نهم مجلس شورای اسلامی بر آن تأکید کردند، موضوع اقتصاد مقاومتی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان خیلی صریح و شفاف بیان داشتند که اجرای اقتصاد مقاومتی فقط وظیفه دولت نیست بلکه تمام سازمان های حکومتی باید در این زمینه وارد شوند.

لزوم تشکیل کمیسیون تخصصی مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی

وی ادامه داد: ایشان در این دیدار چهار محور اصلی را به همه مسئولان نظام اعم از دولت، مجلس و دستگاه قضایی گوشزد کردند که مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی باید در این زمینه با برنامه ریزی لازم خواسته های رهبری را محقق کند.

نقوی حسینی اضافه کرد: اولا باید مجلس شورای اسلامی زمینه های قانونی اقتصاد مقاومتی را تصویب کند و کمیسیون تخصصی مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی در مجلس تشکیل و تعریف شود و قوانین لازم در این زمینه را به صورت طرح بیان کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ثانیا امروز قوانین زائدی در کشور وجود دارد که این قوانین مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است و مجلس شورای اسلامی باید این قوانین را شناسایی و در راستای قانون زدایی، آنان را حذف کند.

مجلس اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رصد کند

وی بیان داشت: ثالث یکی از وظائف اصلی و خطیر مجلس شورای اسلامی نظارت بر عملکرد مسئولان است و مجلس باید از بعد نظارتی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رصد کند و در جایی که مشاهده کرد این سیاست ها به صورت صحیح اجرا نمی شود، وارد شود.

نقوی حسینی متذکر شد: مورد چهارمی که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید فراوان داشتند، مبارزه با فساد است زیرا فساد مانع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و همه مسئولان بویژه مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهند فساد در جامعه شکل بگیرد و باید با نظارت درست راه هرگونه فساد نامناسب گرفته شود.

این مسئول تأکید کرد: محورهای سخنان رهبری بسیار روشن و شفاف است و وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در قانون به صراحت آمده به همین خاطر همه نمایندگان وظیفه دارند تا نسبت به اجرای منویات رهبری تلاش کنند.

تشکیل کارگروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره وضعیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب دین مبین اسلام است که همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما و مراجع عظام تقلید بر اجرای آن تأکید دارند.

وی افزود: در همین راستا با هماهنگی های صورت گرفته کارگروهی به سرپرستی امام جمعه موقت ورامین و با حضور علما، روحانیون و متخصصین حوزه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل خواهد شد تا طرح جامعی برای اجرای این دو فریضه الهی نوشته و به هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تحویل داده شود.

نقوی ادامه داد: البته پیش از این یکی از موسسات طرحی را برای اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده که امید است در این زمینه قدم های موثرتری برداشته شود.

کسانی که امر به معروف می کنند باید در امنیت باشند

این مسئول اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که اولا اصلاح جامعه بدون حضور و مشارکت همه مردم امکان پذیر نیست و اسلام عزیز اصل امر به معروف را تکلیف همه مسلمانان قلمداد کردند و همه باید وارد صحنه شوند و قطعا بدون حضور مردمی و با تیم اداری و سازمان، این اصل تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی بیان داشت: ثانیا برای پیشرفت و پیشبرد اصل اسلامی امر به معروف باید نظام قانونمند تعریف شده ای را طراحی و به مرحله اجرا گذاشت که در آن آمر به معروف تعریف و انواع امربه معروف و شرائط آن به طور کامل تعریف شود و کسانی که امر به معروف می کنند باید در امنیت باشند و زمینه تعرض به آنان مسدود شود.

نقوی تأکید کرد: دستگاه ها و نهادهای موثر در حوزه امر به معروف می توانند در این زمینه نقش آفرینی خوبی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا