گوناگون

برداشت ريواس از 700 هکتار از مناطق کوهپایه‌ای نیشابور آغاز شد

غلام‌رضا نبوی نامقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: دامنه رشته‌کوه‌هاي بينالود نيشابور داراي بهترين و مناسب‌ترين شرايط اقليمي براي پرورش گياه ريواس است.

وی بیان داشت: اين محصول با ارزش توسط کوهپايه‌نشينان در روستاهاي ميرآباد، برف‌ريز، بوژان، گرينه و شهرهاي دررود و خرو تحت مراقبت‌هاي خاص پرورش يافته و هر ساله در اواسط بهار به بازارهاي مصرف عرضه مي‌شود.

مدير جهاد کشاورزي نيشابور با بیان اینکه پيش‌بيني مي‌شود از سطح زير کشت ريواس بارور در این شهرستان بيش از هزار و 500 تن ريواس برداشت شود، ادامه داد: سطح زير کشت ريواس بارور در نيشابور حدود 700 هکتار است که نسبت به سال گذشته 200 هکتار افزايش داشته است.

نبوی نامقی با بیان اینکه با مقدار برداشت مذکور حدود 80 ميليارد ريال سود ناخالص عايد کشاورزان دست‌اندرکار کشت و پرورش ريواس می‌شود، اضافه کرد: ريواس علاوه بر مصرف تازه‌خوري، به‌صورت خوشاب و شربت نيز تهيه و به بازار عرضه مي‌شود.

وی با اشاره به وضعيت کاشت اين محصول در سال جاري، گفت: بالغ بر 700 هکتار از مناطق کوهپايه‌اي شمال شهرستان داراي گياه سبز ريواس بوده و در سال جاري با توجه به آب و هواي مناسب و بارندگي‌هاي مطلوب اوايل بهار، پيش‌بيني مي‌شود از هر هکتار بيش از دو هزار و 200 کيلوگرم محصول برداشت شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا