گوناگون

برداشت غلات در 1500 هکتار از اراضی مزرعه نمونه آستان قدس آغاز شد

81223723 5799827

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، ˈعلی اورعی زارعˈ گفت: کار برداشت غلات از اواخر خرداد ماه جاری در یک هزار و 500 هکتار اراضی زیر پوشش موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی آغاز شده و تا اوایل مرداد ماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه تغییرات محیطی شدید و سرما زدگی به بخشی از محصولات کشاورزی این مزرعه آسیب زد، گفت: با توجه به سرما و توفان سال گذشته،طبیعی بود که مزرعه با افت تولید مواجه شود اما خوشبختانه با انجام اقدامات مناسب در زمان داشت و با استفاده از ریز مغذیها و آبیاری به موقع، میزان افت تولید محصول غله نسبت به سایر مزارع کشاورزی بسیار ناچیز بود.

وی عملکرد برداشت غله از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی در سال جاری را بیش از هفت تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: محصول غله شامل محصولاتی از جمله گندم، جو، ترتیکاله و کلزا است.

وی میزان برداشت کلزا در سال جاری از مزرعه نمونه را چهار تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به این که تولید این محصول مطابق با استانداردهای جهاد کشاورزی است، سال گذشته این موسسه به عنوان کلزا کار نمونه در مشهد انتخاب شد.

سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی با پیش بینی کرد که از هر هکتار 6.5 تن گندم برداشت شود، افزود: کل محصول گندم این مزرعه به شرکت آرد قدس رضوی ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت، داشت و برداشت در اراضی زیرپوشش این مزرعه به روش های مکانیزه انجام می گیرد، گفت: همواره تلاش کرده ایم تا با استفاده از آخرین روش های تکنیکی زراعت، به کار بردن کودهای ریز مغذی و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی، محصولات زراعی مناسب و باکیفیت و کمیت مطلوبی عرضه کنیم.

اورعی زارع گفت: امسال برای برداشت محصول از هشت دستگاه کمباین فوق پیشرفته و منحصر به فرد که حداقل ریزش گندم (در حدود صفر) را داشتند، استفاده کردیم.

وی اظهار کرد: سیستم های آبیاری غلات در مزرعه نمونه بارانی و نشتی است و با توجه به کاهش شدید و افت سطح آب، بزودی همه مزارع غلات با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار سیراب می شوند.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا