گوناگون

برنامه‌های ماهواره‌ای تیشه‌ای بر ریشه‌ی فرهنگ ایرانی

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ از پیامدهای برنامه‌های ماهواره‌ای می‌توان به افول فرهنگ، رنگ باختن ارزش‌های انسانی و باورهای مذهبی اشاره کرد ، این برنامه‌ها باعث کاهش دادوستدهای عاطفی و اجتماعی در روابط انسان‌ها با یکدیگر و در نتیجه خطر سقوط فرهنگ اجتماعی می‌شود.

امان الله تراشی مقدم جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به طور که شواهد نشان می‌دهد دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای تنها حدود به قشر خاصی نیست و تمام اقشار جامعه خواهان تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای می‌باشند.

وی در ادامه بیان داشت: از عوامل روی آوردن مردم به برنامه‌های ماهواره‌ای عدم موفقیت سازمان صدا و سیما در جلب رضایت مخاطبان رادیو و تلویزیون می‌باشد و جمع کردن دیس‌های ماهواره هم نیز در بازداشتن مردم از تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای موثر نیست بلکه تنها باعث از بین رفتن اعتبار و ترس پلیس می‌شود.

شبکه‌های ماهواره‌ای برای جلب رضایت و توجه مردم هزینه‌های گزاف خرج می‌کنند زیرا آنها در تلاش‌اند که با کمک این برنامه‌ها دگرگونی‌های عمیق فکری و عقیدتی در بین اقشار جامعه ایجاد کنند و روش زندگی آنها را تغییر دهند.

تراشی مقدم در ادامه گفت: از بین بردن ارزش‌ها و هنجارهای ملی و میهنی و دینی از عواملی شد که شبکه‌های ماهواره‌ای برای نابودی آن در تلاش هستند.

وی افزود: سازندگان برنامه‌های ماهواره‌ای با ساختن برنامه‌های بی محتوا و نامناسب در حدود تحقق اجرای تئوری در “انگلساکسرنیسم” که روش زندگی غربی و اروپایی می‌باشد در کشورهای جهان سوم هستند ،آنها با ساختن برنامه‌های ماهواره‌ای در تلاش هستند که خواستگاه زندگانی و دیدگاه افراد را به سبک غربی تغییر دهند ، ماهواره‌ها با ساختن برنامه‌های نامناسب سمعی و بصری باعث بروز تزلزل جنسی در بین جوانان می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین رادیو و تلویزیون باید دست از سنت گرایی بشویند و برنامه‌های مفرح تری برای قشر جوان تهیه کنند. به گفته‌ی امام (ره) ما باید به اقتضای زمان رفتار کنیم و از ایجاد تفکر نو هراس نداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا