گوناگون

برنامه های آموزش و پروش باید مبتنی بر اعتدال و عقلانیت باشد

81180926 5725101

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ احمد فاطمی ˈ چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از 115 معلم نمونه بابلی از سوی مجمع عالی نخبگان مازندران افزود : در گذشته افراط و تفریط در برنامه های نظام آموزشی بخصوص در آموزش و پرورش آزار دهنده بود.

وی ادامه داد : امروز با رویکرد های جدید باید میانه روی ، اعتدال و عقلانیت به آموزش و پرورش بازگردد تا یک معلم بتواند در ارائه برنامه های صحیح آموزشی و تربیتی ایفای نقش کند.

فاطمی اظهار داشت : براساس آموزه های قرآنی، عنصر خلقت و آموزش و تعلیم مکمل هم هستند و این موضوع اهمیت آموزش و تعلیم را به وضوع مشخص می کند.

وی افزود : خداوند تاریخ قبل از انسان را هیچ می داند برای اینکه در آن دوره آموزش و تعلیم و تربیت مطرح نبود و بعد از خلقت انسان بود که آموزش، تعلیم و عقلانیت مطرح شد.

او ادامه داد : اگر در جامعه اسلامی ما، نظام جامع آموزشی صحیح برمبنای عقلانیت و اعتدال حاکم باشد، مشکلاتی از قبیل افراط گرایی و تنزل اخلاق به پایین ترین حد ممکن، دخالت در حریم خصوصی مردم ، شکستن حرمت بزرگان ، نابردباری ، عدم رعایت حقوق شهروندی و دروغگویی وجود نخواهد داشت.

فاطمی گفت : متاسفانه در کشور ما در انجام فعالیت های جمعی و گروهی ضعف وجود دارد و ما می توانیم با بهره گیری از مشاوره و قرار دادن مبنای آموزش صحیح از مدارس و دبستان ها، آینده توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور را فراهم کنیم.

مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران افزود : ما باید به دانش آموزان ، پرسشگری را بیاموزیم و با وجود نخبگان معلم نباید پرخاشگری ، جایگزین پرسشگری شود.

مجمع عالی نخبگان مازندران در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایا از 115 معلم بابلی که در سطح شهرستان ، استان و کشور نمونه شدند ، قدردانی کرد.ک/2

7328/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا