گوناگون

برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان کردستانی در سطح 240 پایگاه آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله نریمانی  بعدازظهر یکشنبه در دومین جلسه ساماندهی اوقات فراغت جوانان استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان تشکیل شد، به عملکرد سال گذشته این اداره کل در خصوص اوقات فراغت اشاره کردو گفت:118 هزار دانش آموز در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت که در سطح 245 پایگاه ثابت و سیار دایر شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا شد، شرکت کرده بودند.

وی عنوان کرد:  امسال نیز علارغم محدودیت هایی که به خاطر کمبود اعتبارات با آن مواجه شدیم، از طرف وزارت آموزش و پرورش به همه ادرات کل سطح استان ها دستورالعمل ساماندهی اواقات فراغت ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس تربیت تعطیل نمی شود، افزود: به منظور ساماندهی دانش آموزان و عدم رها کردن آنها باید نسبت به برنامه ریزی برای اوقات فراغت این قشر اقدام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: از اواسط خرداد اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام به برنامه ریزی در رابطه با اوقات فراغت دانش آموزان استان کرد و در این راستا  تصمیم به راه اندازی حدود 240 پایگاه ثابت و سیار گرفته شد.

نریمانی با بیان اینکه 100 پایگاه از تعداد پایگاه های ذکر شده  به صورت ثابت همواره در طول سال فعال اند، افزود: این پایگاه های ثابت شامل کانون های فرهنگی تربیتی و مجتمع های ورزشی هستند  که همواره دانش آموزان می توانند در ایام مختلف سال از برنامه های و کلاس های دایر شده در این پایگاه ها بهره مند شوند.

وی بیان کرد: در کنار پایگاه های ثابت تعدادی از مدارس برخورد دار به عنوان کانون های معین مشخص شده اند و در طول تعطیلات تابستان برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در این مدارس هم اجرا می شود.

وی اظهارداشت: برنامه های اوقات فراغت در کانون ها و مدارس مشخص شده از امروز آغاز شده وتا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی  و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: رویکرد امسال اموزش وپرورش در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت مهارت آموزی،حرفه اموزی و کارآفرینی است.

نریمانی ادامه داد: ایجاد مهارت های فرهنگی،هنری و علمی، مهارت خدماتی، اقتصادی و اشتغالزایی، برگزاری مسابقات ورزشی و بهداشتی، برگزاری کارگاه های با موضوع سلامت از دیگر اهداف و محور و برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا