گوناگون

برنامه های دقیق نظارتی ساخت و ساز در گیلان تدوین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، افشین عزیزی عصر یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان گیلان افزود: این اداره کل با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  در حال تدوین برنامه نظارتی دقیقی در خصوص ساخت و ساز است تا مردم شاهد کمترین تخلفات در این زمینه باشند.

وی همچنین به مقوله زلزله اشاره کرد و اظهارداشت: در بحث قوانین و مقررات، دانش فنی و مصالح برای ساخت و ساز در استان گیلان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه در بحث نظارت بر ساخت و سازها باید قوی تر کار شود، گفت:  توسعه آموزش های همگانی در بخش های خدمات رسان همچون برق، آب، علوم پزشکی، اورژانس و غیره باید بیشتر مورد توجه باشد.

 وی با بیان اینکه  گیلان دارای 53 پایگاه اورژانس،  23 بیمارستان و افزون بر هزار خانه بهداشت است، افزود: این شبکه بهداشتی – درمانی با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به مردم باید به روز شود.

عزیزی اذعان داشت: حوادث طبیعی که در شش ماهه نخست امسال در گیلان بروز کرد شامل آتش سوزی جنگل، خسارت خشکسالی، سیل، سرما زدگی، تنش آبی، و غیره است.

وی گفت: آموزش‌های لازم امداد و نجات و تعامل اکیپ‌های امدادی رمز موفقیت در کاهش آمار خسارت‌ های ناشی از بلایای طبیعی در این استان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت: بلایای طبیعی یکی از مؤلفه‌هایی که می‌ تواند هر منطقه‌ای را تهدید و موجب تخریب زیرساخت‌ ها شود.

وی افزود: پیشگیری و پیش‌ بینی شرایط مخاطره‌ آمیز یکی از مهمترین راهکارهایی که باید در دستور کار مدیریت بحران هر شهرستان قرار گیرد.

عزیزی یادآورشد: مسئولان در راستای پیشگیری مخاطرات و کاهش اثرات بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه به دنبال ایجاد فرهنگ‌ سازی هستند و مردم را با نحوه مقابله و محافظت خود از این مخاطرات آشنا ‌کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا