گوناگون

برنامه کاهش ساعت کاری در سوئد

طرح کاهش ساعت کار از 8 ساعت به 6 ساعت در سوئد بحث انگیز شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حزب چپ سوئد طرحی را پیشنهاد کرده است که ساعات کار که در حال حاضر 8 ساعت است به 6 ساعت در روز کاهش یابد.

بر اساس این پیشنهاد، افراد در هفته 30 تا 35 ساعت کار خواهند کرد و همان دستمزد 8 ساعت کار روزانه را دریافت خواهند کرد.

 هزینه این طرح در صورت اجرا، 11 تا 12 میلیارد کرون خواهد بود. طرفداران این طرح می گویند طولانی بودن ساعات کار کیفیت کار و کارایی افراد را کاهش می دهد به همین علت با کاهش ساعت کار عملا کارایی افراد و کیفیت کار آنها بالا می رود.

 یکی از کارشناسان در این خصوص گفت اجرای آزمایشی این طرح نشان می دهد بازدهی کارگران و کارمندان در 6 ساعت بیشتر از 8 ساعت کار است و شرایط روحی آنها نیز بهتر می شود.

یک کارگر خودروسازی هم گفت کیفیت و بازدهی افراد با کاهش 8 به 6 ساعت کار به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می کند. ما قبلا 8 ساعت کار می کردیم اما دو ساعت آخر کارمان دیگر کیفیت نداشت.

یکی از نمایندگان پارلمان سوئد گفت ما مصمم هستیم این کار را انجام دهیم زیرا می دانیم در برخی گروههای کاری میزان بیماری در نتیجه ساعات طولانی کار زیاد است. طولانی بودن ساعات کار استرس زیادی ایجاد می کند. بسیاری از این افراد به سن 65 سالگی که سن بازنشستگی است نمی رسند و می میرند.

یک زن پرستار گفت به نظر من کار کردن برای 6 ساعت با همان حقوق و مزایا خیلی خوب است اما مسئله این است که آیا این طرح امکان پذیر است یا خیر زیرا من به عنوان یک پرستار با انسانهایی سر و کار دارم که دائما به کمک ما نیاز دارند و نمی توان آنها را با ماشین مقایسه کرد.

یکی از مخالفان این طرح گفت به نظر من این سیاست علت اصلی نابودی اقتصادهایی نظیر یونان و ایتالیا و اسپانیا و پرتغال بوده است. به نظر من چنین سیاستهای سوسیالیستی عامل نابودی اقتصادی و منابع مالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا