گوناگون

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان هم‌زمان با دهه‌ی اول محرم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد» افزود: در راستای اجرای این طرح و با هدف تبیین فلسفه قیام سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، 75 روحانی و مبلغ به امامزادگان و بقاع این استان اعزام شدند.

وی اظهار کرد: روحانیون اعزامی علاوه‌بر سخنرانی‌های مذهبی با برپایی خیمه‌های معرفت به پرسش‌ها و شبهات دینی و شرعی مردم به‌ویژه نسل جوان پاسخ می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف تصریح کرد: در شهر گرگان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان درمحل آستان امامزاده عبدالله(س) این شهر در 2 نوبت صبح‌ها از ساعت 6:30 و شب‌ها بعداز نماز مغرب و عشا برگزار و شامل سخنرانی و عزاداری به مدت 13 شب است.

رئوف سیدنژاد هم‌چنین از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ششم محرم و آئین روضه‌ی حضرت علی اکبر(س) در روز هشتم محرم در امامزاده عبدالله(س) شهر گرگان خبر داد و گفت: این سوگواری‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه دیگر شهرهای استان گلستان نیز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فلسفه‌ی قیام امام حسین(ع) عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود. از ارادتمندان به پیامبر اعظم(ص) و خاندان پاک آن حضرت به‌ویژه سرور و سالار شهیدان می‌خواهم تا در عمل به این فریضه در جامعه اسلامی اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا