گوناگون

برگزاری کنگره سبط النبی(ع) برای شناساندن امام حسن(ع) به جهانیان موثر است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی “سبط النبی(ع)” با موضوع امام حسن مجتبی(ع) گفت: کار دست اندرکاران و برگزار کنندگان این کنگره ارزشمند بسیار گرانبهاست و برگزاری چنین برنامه هایی کمترین وظیفه ما شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) است. برگزاری این قبیل مراسم و برنامه ها برای شناساندن شخصیت رفیع حضرات معصومین از جمله امام حسن مجتبی(ع) به جهانیان بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از ائمه معصومین(ع) الگو بگیریم و آن زمان اعمال و رفتار ما خود بزرگترین معرف برای شخصیت امامان می شود گفت: باید بدانیم که ما هر چه داریم به برکت همین ائمه معصومین (ع) است و باید سیره و روش زندگی آنها الگوی ما در زندگی قرار گیرد.

آیت الله باریک بین با تأکید بر لزوم الگوی گیری از ائمه و امامان(ع) تصریح کرد: ما باید خودمان از آن بزرگواران الگو بگیریم به طوری که خود آن بزرگواران به ما فرموده اند مردم را به غیر زبانتان دعوت به اسلام کنید یعنی با اعمال و رفتار باید این کار صورت گیرد.

آیت الله باریک بین افزود: البته در کنار برگزاری این کنگره ها، استفاده از امکانات روز نظیر ساخت فیلم و سریال نیز می تواند در حوزه معرفی ائمه اطهار و الگو گیری از سیره و روش زندگی معصومین(ع) موثر باشد.

وی در پایان از برگزاری این کنگره و دست اندرکاران آن قدردانی کرده و برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت و سعادت کرد.

کنگره بین المللی “سبط النبی(ع)” با موضوع امام حسن مجتبی(ع) در روزهای اول و دوم تیرماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از مجموعه های فرهنگی و دینی از جمله ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا