گوناگون

برگزاری 806 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری 806 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، محمدحسین رجبی، پنج‌شنبه(27 شهریورماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان پرداخت و اظهار کرد: از روز دوشنبه 31 شهریورماه هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود که شعار اولین روز از این هفته «رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار» است.

وی افزود: در این روز مانند سالیان گذشته رژه نیروهای مسلح را خواهیم داشت که آنها تجهیزات، امکانات و آخرین آمادگی‌های خودشان را به نمایش می‌گذارند.

رجبی عنوان کرد: شعار دومین روز از هفته دفاع مقدس «سربازان، جوانان و علم و فناوری» است که در این روز هم زنگ مقاومت در مدارس استان به صدا درخواهد آمد.

وی اعلام کرد: سومین روز از هفته دفاع مقدس به نام «دفاع همه جانبه، بصیرت، مدیریت جهادی» و چهارمین روز از این هفته نیز به نام «شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه مقاومت و ایثار نام‌گذاری شده که برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت پدافند غیرعامل و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های این دو روز خواهد بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نام‌گذاری پنجمین روز از هفته دفاع مقدس را به نام «ولایت فرهنگی، اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت» عنوان کرد و ادامه داد: در این روز پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت نکوداشت هفته دفاع مقدس در استان انجام می‌شود.

وی هم‌چنین نام‌گذاری روز شنبه، پنجم شهریورماه را به نام روز نکوداشت «فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان» عنوان کرد و افزود: آخرین روز از این هفته نیز به نام روز «عزت، پایداری، وحدت ملی و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده که طی این دو روز نیز برنامه‌های متنوعی در استان اجرا می‌شود.

رجبی در ادامه سخنان خود به برگزاری 806 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان اشاره و تصریح کرد: هم‌چنین 45 یادواره شهدا نیز در این هفته در استان برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین به افتتاح چندین پروژه محرومیت زدایی در نقاط محروم استان در هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: انجام خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در روستاها و مناطق محروم، اکران فیلم‌های مقاومت، رونمایی از سه جلد کتاب تازه تالیف شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گردهمایی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در طول هفته دفاع مقدس در استان انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: هم‌چنین امسال 80 هزار زائر راهیان نور از سراسر کشور از مناطق عملیاتی استان بازدید کردند.

وی در پایان با اشاره به این‌که خوشبختانه جای جای استان کردستان امن است، در رابطه با شایعه حضور گروه‌های تکفیری در استان کردستان افزود: مردم کردستان از تفکر تکفیری نفرت دارند و اجازه نخواهیم داد گروه‌های تکفیری در این استان عرض اندام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا