Mihanpostپیشنهاد سردبیرنظامی

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان کدام کشورها هستند + عکس

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان کشورهایی هستند که از صبح تا شب و از ماه تا سال مدعی رعایت حقوق انسانی و دموکراسی هستند . کشورهایی که با تولید و فروش انواع سلاح ها نقشی اساسی در بی نظمی ها ، جنگ ها ، و مهمتر از همه نقشی پر رنگ در کشتار مردم بی گناه در نقاط مختلف دنیا را دارند.

امروز در میهن پست سعی کرده ایم که بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان را در حالی به شما معرفی کنیم که این کشورها رقابت شدید و درآمدهایی بیشماری از فروش اسلحه به کشورهای ناامن – که اغلب خودشان این جنگ ها را ایجاد می کنند – را عاید کشورشان می کنند.

آمریکا : آمریکا با فروش اسلحه به حداقل 98 کشور مختلف، باز هم در صدر لیست بزرگترین تولید کنندگان اسلحه جای گرفته و البته بزرگترین مشتریان این کشور، عربستان (18 درصد از مجموع فروش)، امارات متحده عربی (7.4 درصد مجموع فروش) و استرالیا (6.7 درصد از مجموع فروش) بوده‌اند.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

آمریکا از مجموع صادرات اسلحه در جهان، 34 درصد سهم داشته و صادرات آن بین سال‌های 2013 تا 2017 نیز 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود جنگی بحث برانگیز میان عربستان و یمن، فروش اسلحه به این کشور را ادامه می‌دهد.

روسیه : روسیه با فروش اسلحه به 47 کشور مختلف، از صادرات اسلحه در جهان 22 درصد سهم داشته و بزرگترین مشتریان آن هم کشورهای هند (35 درصد از مجموع فروش)، چین (12 درصد از مجموع فروش) و ویتنام (10 درصد از مجموع فروش) بوده‌اند و البته صادرات این کشور در مقایسه با گذشته، 7.1 درصد کاهش داشته است.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

فرانسه : بین سال‌های 2013 تا 2017، فرانسه به 81 کشور مختلف اسلحه فروخته است که مصر (25 درصد از مجموع فروش)، چین (8.6 درصد از مجموع فروش) و هند (8.5 درصد از مجموع فروش) از مشتریان اصلی بوده‌اند. با این حال فرانسه این کشور اروپایی و مدعی دموکراسی نیز با سهم 6.7 درصدی، مجموع صادرات خود را 27 درصد افزایش داده است.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

آلمان : کره جنوبی (14 درصد از مجموع فروش)، یونان (11 درصد از مجموع فروش) و رژیم صهیونیستی (8.7 درصد از مجموع فروش)، بزرگ‌ترین مشتریان آلمان بودند.

آلمان به عنوان چهارمین کشور در لیست بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان، 5.8 درصد سهم داشته و صادرات آن در مقایسه با دوره قبل، 14 درصد کاهش پیدا کرده است.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

چین : بین سال‌ها 2013 تا 2017، چین به 48 کشور مختلف سلاح جنگی فروخت. پاکستان (35 درصد از مجموع فروش)، بنگلادش (19 درصد از مجموع فروش) و الجزیره (10 درصد از مجموع فروش) از بزرگ‌ ترین مشتریان بودند.

چین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان ، 5.8 درصد سهم داشته و صادرات خود را هم نسبت به دوره گذشته، 38 درصد بیشتر کرده است.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

انگلستان : این کشور مدعی حقوق بشر یکی از بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان است و بزرگ‌ ترین مشتریان آن نیز در سال‌های 2013 تا 2017 از کشورهای آسیایی از قبیل عربستان (49 درصد از مجموع فروش)؛ عمان (14 درصد از مجموع فروش) و اندونزی (9.9 درصد از مجموع فروش) بودند.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

با این حال انگلستان نیز در بازار جهانی فروش، 4.89 سهم داشته و صادرات آن طی دوره قبلی هم 37 درصد افزایش پیدا کرده است.

اسپانیا : استرالیا (34 درصد از مجموع فروش)، ترکیه (14 درصد از مجموع فروش) و عربستان سعودی (8.3 درصد از مجموع فروش)، بزرگ‌ترین مشتریان اسپانیا طی سال‌های 2013 تا 2017 بودند و البته اسپانیا با افزایش 12 درصدی فروش جنگ‌افزار، 2.9 درصد از فروش کلی جهان سهم دارد.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

رژیم صهیونیستی : در کنار آذربایجان و ویتنام (با 13 و 6.3 درصد از مجموع فروش)، بزرگ‌ ترین مشتری اسرائیل طی دوره اخیر، هند (49 درصد از مجموع فروش) بود.

اسرائیل نیز با سهم 2.9 درصد، یکی از بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان محسوب می‌شود که فروش آن در مقایسه با چهار سال قبلی، 55 درصد بیشتر شده است.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

ایتالیا : این کشور نیز در ردیف بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان قرار دارد و البته بزرگ‌ ترین مشتریان ایتالیا طی دو دهه اخیر ، امارات متحده عربی (12 درصد از مجموع فروش)، ترکیه (10 درصد از مجموع فروش) و الجزیره (9.9 درصد از مجموع فروش) بوده اند.

سهم ایتالیا از فروش کل، 2.5 درصد بوده و در مقایسه با دوره قبلی، 13 درصد افزایش پیدا کرده است.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

هلند : این کشور نیز در ردیف دهم لیست بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان است. کشوری که بزرگ‌ ترین مشتریان آن، اردن (15 درصد از مجموع فروش)، اندونزی (15 درصد از مجموع فروش) و آمریکا (11 درصد از مجموع فروش) بودند.

بزرگترین تولید کنندگان اسلحه در جهان

سهم هلند طی این چهار سال در میان فروشندگان، 2.1 درصد بوده که این میزان در مقایسه با دوره قبلی، 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع   BusinessInsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا