Mihanpostبرقپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا + عکس

تا پایان امسال بزرگترین مزرعه برق خورشیدی جهان در استرالیا ساخته می شود و بدین ترتیب تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد خواهد شد.کار ساخت و ساز این مزرعه خورشیدی در جنوب استرالیا قبلا آغاز شده است و این مجموعه عظیم در نوع خود در دنیا بزرگترین محسوب می شود و این تنها به دلیل نصب ۳/۴ میلیون صفحه خورشیدی و ۱/۱ میلیون باتری خواهد بود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ، پروژه ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می شود و در آن زمان است که این مزرعه بزرگ برق خورشیدی از حیث ظرفیت تولید و ذخیره سازی تمامی مزارع مشابه در سراسر جهان را کنار خواهد زد هر چند مزارع برق خورشیدی دیگری همچنان در گوشه و کنار دنیا فعال هستند که از حیث وسعت بزرگتر از نمونه ساخته شده  در جنوب استرالیا محسوب می شوند.

اگر فراموش نکرده باشی قبلا نیز مطالبی در خصوص ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا را برای شما مخاطبین منتشر کردیم اما بد نیست بدانید که ظرفیت نهایی این مجموعه ۳۳۰ مگاوات خواهد بود که برای تأمین برق ده ها هزار خانه کافی به نظر می رسد. شرکت Lyon Group به عنوان سازنده این مزرعه برق خورشیدی در گزارشی اعلام کرد که این مجموعه ظرفیت حداقل ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی را دارد.

این دسته از مزارع برق خورشید به عنوان شاخص ترین پروژه و بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا در زمینه توسعه انرژی های پایدار و تجدید پذیر در نظر گرفته می شود که نمایشی هیجان انگیز از آینده هم هستند.

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در استرالیا در واقع با هزینه یک میلیارد دلار ساخته می شود. نکته جالب اینجاست که تنها پس از ۱۸ دقیقه از راه اندازی این مجموعه، ۳۳۰ مگاوات برق تولید خواهد شد.

منبع   sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا