Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

بزرگترین پارک های ملی جهان را بشناسید

بزرگترین پارک های ملی جهان از این جهت اهمیت دارند که هر کدام از آنها می توانند نقش یک شش را برای زمین داشته باشند. البته پارک های بیابانی و یخی نیز در این لیست به چشم می خورند. در این مطلب قصد داریم تا 5 مورد از آنها را معرفی کنیم. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پارک ملی شمال شرق گرینلند: پارک ملی شمال شرق گرینلند (Northeast Greenland National Park) بزرگترین پارک ملی جهان محسوب می شود. این پارک ملی در سال 1974 میلادی شکل گرفته است و 972 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. نکته جالب در مورد پارک ملی شمال شرق گرینلند این است که این پارک از به تنهایی از همه کشورهای جهان به جز 29 کشور وسیع تر است.

بزرگترین پارک های ملی جهان
پارک ملی شمال شرق گرینلند (Northeast Greenland National Park)

پارک گریت بریر ریف مارین: یکی از بزرگترین پارک های ملی جهان ، پارک گریت بریر ریف مارین (Great Barrier Reef Marine Park) است. این پارک در کشور استرالیا قرار گرفته و حدودا 343 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این پارک ملی در حقیقت بخش بسیار زیادی از کشور استرالیا را تحت پوشش خود قرار داده است.

بزرگترین پارک های ملی جهان
پارک گریت بریر ریف مارین (Great Barrier Reef Marine Park)

پارک گریت لیمپوپو ترانسفرونتیر: کشور موزابیک هم یک نماینده در این لیست 5 موردی دارد. پارک گریت لیمپوپو ترانسفرونتیر (Great Limpopo Transfrontier Park) در کشور موزابیک با وسعت 99,800 کیلومتری مربعی رده سوم را به خود اختصاص داده است. بیش از 1000 فیل و 1000 بوفالو در کنار حیوانات اهلی و وحشی دیگر در این پارک در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

بزرگترین پارک های ملی جهان
پارک گریت لیمپوپو ترانسفرونتیر (Great Limpopo Transfrontier Park)

پارک ملی نامیب-نوکلوفت: این پارک نیز همچون پارکی که در کشور گرینلند قرار داشت کمی متفاوت است. پارک ملی نامیب-نوکلوفت (Namib-Naukluft National Park) که در کشور نامبیا واقع شده 49 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و منطقه ای کاملا بیابانی محسوب می شود.

بزرگترین پارک های ملی جهان
پارک ملی نامیب-نوکلوفت (Namib-Naukluft National Park)

پارک ملی وود بوفالو: در میان لیستی که از بزرگترین پارک های ملی جهان ارائه کردیم شاید بتوان گفت که پارک ملی وود بوفالو (Wood Buffalo National Park) در کشور کانادا از همه زیباتر است. دریاچه ها، کوه ها، درختان و گونه های جانوری متنوعی که در این پارک به چشم می خورند آن را به یکی از زیباترین مکان های دیدنی دنیا تبدیل کرده است.

بزرگترین پارک های ملی جهان
پارک ملی وود بوفالو (Wood Buffalo National Park)
منبع: 10largest

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا