گوناگون

بزرگراه مشهد – دوغارون در بخش ترانزیت کالا از جایگاه ویژه ای برخوردار است

81137489 5649200

به گزارش ایرنا، ˈعباس آخوندیˈروز جمعه در مراسم بهره برداری از پروژه قطعه سوم باند دوم محور فریمان- تربت جام و کنارگذر تربت جام اظهار داشت: بزرگراه مشهد – سنگ بست – فریمان – تربت جام – دوغارون همچنین مهم ترین محور شریانی شرق کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: توسعه راهها در واقع توسعه اقتصادی را به دنبال دارد و احداث مسیرهای ارتباطی جدید در طول تاریخ همواره یکی از عوامل موفقیت دولت ها در عرصه تولید و بازرگانی داخلی و خارجی بوده است.

وی افزود: از این رو ارتقای کیفیت محور مشهد – دوغارون برای افزایش کیفیت و ضریب ایمنی ترانزیت کالا از اولویت های وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه شبکه راهها به شمار می رود.

وی در خصوص مشخصات فنی پروژه قطعه سوم باند دوم محور تربت جام – فریمان، گفت: این پروژه از کیلومتر 43 روستای مومن آباد تا کیلومتر64 روستای کته شمشیر بطول 20 کیلومتر احداث شده است که با احتساب طول رمپ ها و دوربرگردان ها به 27 و نیم کیلومتر می رسد.

آخوندی در خصوص حجم خاکبرداری ها و خاکریزی های این پروژه گفت: برای اجرای این پروژه یک میلیون و 582 هزارمتر مکعب عملیات خاکی و 34هزار 436 مترمکعب بتن ریزی و 53 هزار و 845 تن آسفالت انجام شده است.

وی با اشار ه به عملیات اجرایی بزرگراه کنارگذر تربت جام گفت: این پروژه بصورت بزرگراه با چهار خط عبور در دو باند مجزای رفت و برگشت بطول 13 کیلومتر احداث شده که با احتساب طول رمپ ها و تقاطع های غیر همسطح طول آن به 27 کیلومتر، به منظور ارتقای ایمنی محور، چهار تقاطع غیرهمسطح جهت ارتباط با راه های فریمان، تایباد و باخرز احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزایش ایمنی، کاهش ترافیک، افزایش ایمنی تردد، رونق اقتصادی سه شهرستان در مسیر، حذف مشکلات تردد درون شهری خودرو های بین شهری، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده های زیست محیطی و کمک به پیشرفت اقتصادی و توسعه بازرگانی کشور را از جمله مزایای تکمیل این پروژه اعلام کرد

وی گفت: از دیگر مزایای بهره برداری از این پروژه، دسترسی به آزادراه کنارگذر شمالی و بزرگراه مشهد، چناران و قوچان است که بدین طریق تردد خودروهای بین دو محور ترانزیتی مشهد، فریمان، تربت جام، دوغارون و مشهد به قوچان برای اتصال سه پایانه مرزی دوغارون، باجگیران و لطف آباد تسهیل شده و از تردد این خودروها در محدوده شهری پیشگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد:اگر احداث راهها با هدف خاص و با در نظر گرفتن تمامی جوانب طراحی شوند دیگر شاهد سوانح جاده ای نخواهیم بود.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا