گوناگون

بهره‌برداری از 7 پروژه کشاورزی در گلپایگان

2338752 261
وی با بیان اینکه از مجموع چهار میلیارد ریال حدود 1.5 میلیارد ریال از طریق وام بانکی و تسهیلات کشاورزی به کشاورزان اعطا شده است، تصریح کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 2.5 میلیارد ریال از طریق آورده‌های شخصی مجریان پروژه‌ها هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: بازسازی و راه‌اندازی کارخانه لبنیات با ظرفیت 50 تن، احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی، احداث استخر ذخیره آب 50 هزار مترمکعبی، استخر 35 هزار مترمکعبی، پرواربندی گوساله، احداث باغ 5 هکتاری و استخر دو منظوره ذخیره و پرورش آبزیان از جمله پروژه‌‌های هفته جهاد کشاورزی گلپایگان است.

گل‌محمدی به مراسم تجلیل از نمونه‌های عرصه جهاد کشاورزی در استان اصفهان پرداخت و بیان کرد: در این مراسم 66 نفر از کشاورزان و بهره‌برداران برتر این عرصه در سال زراعی 92-93 معرفی شدند که در بین این افراد نام «علیرضا سلطانی» زعفران کار نمونه، «کبری اسماعیل بیگی» از صندوق اعتبارات خرد نمونه زنان روستایی، «مرتضی پیروی» مددکار ترویجی و «محمود خامسی» نیز به عنوان فعال نمونه در یکی از واحد مرغ تخم‌گذار از شهرستان گلپایگان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 30 هزار هکتار زمین قابل کشت شهرستان تنها 20 هزار هکتار کشت می‌شود، تصریح کرد: این مشکل به دلیل خشکسالی و کاهش منابع آب به وجود آمده که البته می‌توان با مدیریت صحیح مصرف آب و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و تغییر الگوی کشت از تمام ظرفیت کشت استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی یادآور شد: در سال جدید برای کشت هر هکتار از اراضی کشاورزی با آبیاری بارانی چهار میلیون تومان کمک بلاعوض و چهار میلیون تومان هم وام بانکی در نظر گرفته شده است.

گل‌محمدی بیان کرد: همچنین برای هر هکتار از باغات با آبیاری قطره‌ای پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیون تومان وام بانکی در نظر گرفته شده که ارائه این تسهیلات به صورت شناور است و کشاورزان باید هرچه سریع‌تر برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه روش خرده مالکی آفت بخش کشاورزی است، تاکید کرد: کشاورزان باید در یک‌پارچه‌سازی اراضی پیش‌گام باشند و سعی کنند کشاورزی خود را به صورت گروهی انجام دهند و هزینه‌های کشت و برداشت کاهش پیدا کند‌.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا