گوناگون

بهره برداری از برنامه هوشمند تماس با مشترکین گاز در شیراز

81231022 5812203

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس کشکولی رییس گازرسانی شیراز که مسئولیت اجرای این طرح را هم عهده دار است گفت : این سیستم از طریق زیرساخت سیستم اطلاعات جغرافیایی (G.P.S) طراحی و راه اندازی شده که در نوع خود در بین شرکتهای گاز استانی و همچنین سازمانهای آب و برق کم نظیر است.

وی گفت : این دستاورد مهم و ارزشمند در این مرکز به دلیل وجود زیرساخت و بستر GIS و ارتباط آن با برنامه امداد مکانیزه 194 میسر شده است.

در این برنامه ابتدا منطقه و تعداد مشترکین قطع گاز بر روی نقشه GIS با نود گذاری بر روی شبکه گاز یا با ایجاد محدوده بوسیله تریل مشخص می شود وسپس تلفن آنها ازطریق برنامه GIS به برنامه مکانیزه امداد متمرکز 194 ارسال می گردد و 24 ساعت قبل از شروع عملیات قطع گاز ، بصورت اتوماتیک با مشترکین خود طی تماس تلفنی یک پیام از پیش تعیین شده جهت اطلاع رسانی آنها پخش می نماید تا مشترکین با آمادگی قبلی تمهیدات لازم را برای قطع گاز اتخاذ نمایند.

رییس گازرسانی شیراز یادآور شد : این اطلاع رسانی علاوه بر پخش اطلاعیه از طریق صدا و سیما خواهد بود و امکان اطلاع رسانی از طریق پیامک (SMS) نیز میسر است و کسانی که موفق به شنیدن اطلاعیه صدا و سیما نشده اند از طریق این برنامه مطلع می شوند.

مهندس کشکولی در ادامه افزود : در مواقع بحران هم می توانیم هر نوع اطلاع رسانی به مردم را از طریق این برنامه انجام دهیم و حتی دیگر ارگانهای خدماتی هم در صورت تمایل نیز می توانند از این سرویس برای اطلاع رسانی به مردم استفاده نمایند.

رئیس بهره برداری گاز شیراز از مزیتهای مهم دیگر این برنامه را جلوگیری از اشغال خطوط تلفن واحد امداد 194 بوسیله تماسهای مکرر مردم در هنگام قطع گاز و بحران دانست و گفت : که این امر ظرفیت پاسخگوئی کاربران فعلی را تا 240 خط (معادل 60 برابر سرعت فعلی کاربران بدون افزایش نیروی انسانی) افزایش می دهد.ک/3

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا