گوناگون

بهره مندی 691 کودک فارسي دچار اختلال تکامل از خدمات مرکز جامع تکامل کودکان

به گزارش خبرگزاري مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشكي شيراز در جلسه پایش عملکرد یک ساله مرکز جامع تکامل کودکان اظهار داشت: به منظور بهره مندی از اطلاعاتی که بر اساس غربالگری و ارایه خدمت به کودکان دچار اختلال در این مرکز جامع بدست می آید، باید نرم افزاری طراحی شود تا گروه های مختلف بتوانند از این اطلاعات به شیوه مناسبی در جهت پیشگیری استفاده كنند.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: در سال گذشته حدود 25 هزار کودک در استان فارس مورد غربالگری قرار گرفته اند که امسال با انجام غربالگری بیشتر و همکاری پزشکان خانواده انتظار است که تمامی کودکان استان از نظر تکامل مورد غربالگری قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: به ازای یک ریال سرمایه گذاری در توسعه تکامل کودک ، 7 تا 17 ریال بازگشت سرمایه خواهیم داشت بنابراین راه اندازی مرکز جامع تکامل کودکان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فرصت مناسبی برای ارایه خدمت به کودکان و درنتیجه آینده کشور است.

دکتر محسن مقدمی افزود: دربرنامه ریزی و مراقبت کودکان سیری منطقی داریم که شامل سه مرحله توجه به بقای کودک، توجه به رشد فیزیکی کودک و توجه به تکامل کودک می باشد و باید شرایطی را فراهم كنيم تا تمامی کودکان از حداکثر تکامل خدادادی برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: برنامه غربالگری تکامل کودکان در مراکز بهداشتی درمانی و ارایه خدمات فوق تخصصی تکامل در مرکز جامع تکامل کودکان دانشگاه از اردیبهشت ماه سال گذشته فعالیت خود را با هدف غربالگری تکامل کودکان و تشخیص ،درمان و بازتوانی کودکان دچار اختلال آغاز کرده که در این راستا حدود یک و چهار دهم درصد از کودکان غربالگری شده شناسایی شدند ، همچنین 691 کودک دچار تاخیر یا اختلال تکاملی تحت درمان قرار گرفته اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا