گوناگون

بهسازی 63 خانه بهداشت در استان بوشهر/ کم‌تحرکی و چاقی در استان نگران‌کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، دکترعلیرضا رئیسی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های دولت برای کاهش هزینه‌های درمانی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در حوزه سلامت را می‌توان با  توجه دولت به بخش سلامت و پیاده‌‌سازی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد نظام سلامت پوشش داد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سلامت را در اولویت نخست خود قرار داده است، بیان داشت: در دو دهه اخیر این مهم اولویت نخست دولت‌ها نبوده است و در اولویت های پنجم و ششم قرار داشته است.

رئیسی افزود: هفت بسته خدمتی دربرنامه تحول نظام سلامت به مردم ارائه می‌شود که کاهش پرداخت تا حداکثر10 درصد توسط مراجعان، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ترویج زایمان طبیعی با رایگان کردن فرانشیز، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها و کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌های دولتی از این خدمات است.

ساخت یک مجتمع بزرگ رفاهی برای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به فرسودگی بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر، ادامه داد: نیازسنجی‌ها و مطالعات مورد نیاز در این زمینه صورت گرفته است و امکانات حدید با اختصاص بودجه مورد نیاز جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به بهسازی و مرمت 63 خانه بهداشت در نقاط مختلف استان بوشهر، بیان داشت: برای هر مرکز بالغ بر 800 میلیون ریال هزینه خواهد شد که 50 درصد پرداخت هزینه‌ها از اعتبارات استانی و مابقی نیز از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیسی بر لزوم ساخت یک مجتمع بزرگ فرهنگی، آموزشی و رفاهی برای افزایش میزان ماندگاری پزشکان متخصص در استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: هر چند طی سال های اخیر امکانات تشخیصی درمانی افزایش داشته است ولی شاهد افزایش شدید تعداد بیماران قلبی عروقی در استان بوشهر نیز هستیم.

بوشهر جزو 10 استان اول کشور در زمینه بیماران قلبی عروقی است

وی با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای کاهش نرخ 55 درصدی سزارین، تاکید کرد: برای انجام زایمان طبیعی با ایجاد یک سری سیاست های تشویقی و آموزشی، سهم پرداختی بیماران رایگان می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های اول در زمینه مصرف قلیان، دیابت، کم تحرکی و چاقی است و جزو 10 استان اول کشور در زمینه بیماران قلبی عروقی است.

وی با بیان اینکه سلامت‌محوری در سال‌های اخیر مورد توجه قرار نداشته است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه سلامت باید برای اصلاح شیوه زندگی مردم تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا