گوناگون

به جای توجه بر سیاست به اقتصاد پرداخته شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: در ایران به صادرات توجهی نمی‌شود و به همین جهت به اقتصاد باید به عنوان اولویت نخست نگریست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، نشست تخصصی صادرکنندگان و تولیدکنندگان با رایزنان بازرگانی بیست کشور با هدف توسعه صادرات امروز در قزوین برگزار شد.

علیرضا کشاورز قاسمی در این نشست اظهار کرد: بخش خصوصی و دولتی با اقتصاد نفتی نتوانسته ورزیدگی لازم را داشته باشد و در مقایسه با سایر کشورها کمتر به اقتصاد غیرنفتی توجه شده است.

وی ادامه داد: در ایران به جای اقتصاد، سیاست در اولویت نخست قرار دارد و باید توجه به اقتصاد را از نو آغاز کرد و به همین جهت نباید به درآمدهای نفتی متکی بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با تاکید بر اینکه صادرات باید سودمند و توجیه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: بخش خصوصی نباید این احساس را داشته باشد که کار در داخل کشور واسطه بازی است و بر این اساس باید سلسله برنامه‌های منظمی برای جذب سرمایه‌گذار و صادرات به سایر کشورها داشته باشیم.

وی یادآور شد: رایزنان اقتصادی باید توجه داشته باشند تا پتانسیل‌های ایران را معرفی کرده و علاوه بر آن ظرفیت کشورهای مقصد را نیز برای تجار ایرانی تشریح کنند تا صاردات غیرنفتی رونق پیدا کند.

کشاورز قاسمی تاکید کرد: برای انتقال تجربیات ضروری است که در کنار رایزنان اقتصادی، اتاق بازرگانی نیز حضور داشته باشد که این امر مستلزم برخی مجوزها و هزینه‌ها است.

وی تشریح کرد: استان قزوین با تولید هزار و 290 محصول از پتانسیل بالایی برخوردار است و در تولید برخی از محصولات به عنوان قطب قرار داریم و باید توانمندی را در بخش خصوصی ایجاد کرد تا فعالان اقتصادی از درآمد حاصل از فروش کالا اطمینان حاصل پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین متذکر شد: به جای استفاده نابجا از شبکه‌های اجتماعی باید از آن برای تبادل اطلاعات اقتصادی استفاده کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا