گوناگون

بودجه شهرداری های مناطق در جهت نوسازی بافت های فرسوده هدفمند می شود

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبادالله فتح اللهی با بیان این که ضروری است نوسازی بافت های فرسوده خدمات محور پیش رود، خاطرنشان کرد: لازمه خدمات محوری این است که بودجه های شهرداری هدفمند مدیریت شوند.

فتح الهی با اشاره به توجه اعضاء شورای اسلامی شهر تهران به مسئله نوسازی بافت های فرسوده، تبصره چهل و هشت بودجه سال 93 شهرداری مصوب این شورا را بسیار تأثیرگذار در امر نوسازی دانست.

وی تصریح کرد: طبق تبصره چهل و هشتم بودجه سال 93 مصوب شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری مکلف است در راستای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر نسبت به بسترسازی لازم و تهیه زیرساخت های شهری در این بافت ها با اولویت بازگشایی معابر از ردیف بودجه املاک شهرداری هزینه نماید و ضروری است فعالیت های مورد نظر با هماهنگی سازمان نوسازی شهر تهران انجام پذیرد.

فتح اللهی با اشاره به این که ارتقاء زیرساخت ها و کیفیت زندگی شهروندان در دوره جدید مدیریت شهری مورد تأکید قرار گرفته است، از تشکیل ستاد احیاء، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در سطح مناطق با دبیری سازمان نوسازی و حمایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال جاری و مستندات و اسناد بالادستی موظف هستیم در مناطق مختلف این ستاد را راه اندازی کنیم.

وی در این باره افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با شهردار محترم تهران و معاون امور مناطق شهرداری تهران، جلسات متعددی با شهرداران مناطق در حال برگزاری است که بر مبنای آن بخشی از بودجه مناطق به منظور بسترسازی لازم و تهیه زیرساخت های شهری در بافت های فرسوده با اولویت بازگشایی معابر از ردیف بودجه املاک شهرداری هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: این تفاهم جهت هزینه کرد بودجه در مناطق مختلف ثابت نبوده و طبق هماهنگی و تفاهم با شهردار منطقه و سازمان نوسازی شهر تهران و با توجه به عوامل متعددی از جمله مساحت بافت های فرسوده و … متفاوت می باشد.

فتح اللهی نقش این ستاد را فراهم کردن بستر مناسب جهت ورود سایر نهادها و سازمان های شهرداری به امر نوسازی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این ستاد به ریاست شهرداران مناطق، دبیری معاونت های شهرسازی و استفاده از ظرفیت های سایر معاونت ها و همچنین حضور مدیران طرح راهبری خواهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا