گوناگون

بيت‌آشور: هيجان زيادي دارم

تيم ملي فوتبال ايران که در حال حاضر در کمپ خواکيم گراوا کورينتيانس شهر سائوپائولو حضور دارد، بايد در اولين ديدار خود در جام جهاني برابر نيجريه قهرمان جام ملت‌هاي آفريقا قرار گيرد.

مهرداد بيت‌آشور مدافع تيم ملي ايران امروز در نشست خبري شرکت کرد و پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود.

او که در آمريکا به دنيا آمده، پدر و مادري ايراني دارد و همين باعث شد تا دعوت کارلوس کي‌روش را براي حضور در تيم ملي ايران قبول کند. او اکنون در تيم وايلدکپس ونکوور کانادا بازي مي‌کند.

بيت‌آشور زماني که در تيم سن خوزه بازي مي‌کرد توانست نظر يورگن کلينزمن سرمربي تيم ملي آمريکا را به خود جلب کند. کلينزمن بيت‌آشور را به تيم ملي آمريکا دعوت کرد اما مصدوميت مانع از حضور اين بازيکن در تيم ملي آمريکا شد.

به نقل از ايسنا، بيت‌آشور درباره پيشنهاد آمريکا براي بازي در تيم ملي اين کشور و سپس حضور در تيم ملي ايران گفت: در سال 2011 کلينزمن من را به اردوي تيم ملي آمريکا دعوت کرد اما به دليل مشکلي که آن زمان داشتم نتوانستم در تيم ملي آمريکا حضور داشته باشم و پس از آن کي‌روش بازي‌هاي من را ديد و من را به اردوي تيم ملي ايران دعوت کرد. از اينکه در تيم ملي ايران بازي مي‌کنم بسيار خوشحالم چرا که بازي در تيم ملي يک کشور بالاترين سقف آرزوي هر فوتباليست است. من با رضايت کامل ايران را انتخاب کردم و از اين انتخاب به خودم مي‌بالم.

بيت‌آشور در ادامه گفت: سال قبل از اينکه به تيم ملي ايران دعوت شوم، يک سال بسيار خوب را در سن خوزه داشتم و توانستم در تيم ستارگان ليگ آمريکا نيز قرار گيرم. پس از آن از طريق اميد نمازي با کي‌روش ارتباط پيدا کردم و به تيم ملي ايران دعوت شدم.

بيت‌آشور به عنوان فوتباليستي که در آمريکا به دنيا آمده در تيم ملي ايران بازي مي‌کند. اين دو کشور تنش سياسي زيادي با هم دارند و اکنون يک فوتباليست مانند بيت‌آشور در تيم ملي ايران مورد توجه رسانه‌هاست.

بيت‌آشور درباره حضورش در تيم ملي ايران به عنوان فوتباليستي که در آمريکا به دنيا آمده گفت: مي‌دانم شرايط من کمي غير طبيعي است. اما براي من تنها فوتبال اهميت دارد و به چيزي غير از فوتبال فکر نمي‌کنم. هر وقت درباره سياست با من صحبت شود سعي ميکنم به اين سوال‌ها پاسخ ندهم و تنها به فوتبال فکر کنم. براي من تنها فوتبال اهميت دارد.

تيم ملي ايران در جام جهاني 1998 برابر آمريکا قرار گرفت و موفق شد با نتيجه 2 بر يک به پيروزي برسد.

بيت‌آشور در پاسخ به اين سوال که زماني که ايران آمريکا را برد چه احساسي داشتيد با خنده پاسخ داد: فقط به فکر اين بودم که يک بازي زيبا ببينم.

مدافع راست تيم ملي فوتبال ايران در ادامه درباره برخورد مردم ايران با او گفت: تمام مردم ايران از من حمايت کردند. هيچ وقت حمايت آن‌ها را در اولين بازي‌ ملي‌ام که نام من را فرياد زدند از ياد نمي‌برم. پدر و مادر من در ايران به دنيا آمده‌اند و من بستگان زيادي آنجا دارم. من در آمريکا به دنيا آمده‌ام اما با فرهنگ ايراني کاملا آشنا هستم و مناسبت‌هاي مهم ايراني و اسلامي را مي‌شناسم و کاملا با آن‌ها آشنايي دارم. در کنار اينکه نوروز را جشن مي‌گيرم کريسمس را نيز جشن مي‌گيرم و مشکلي بابت اين دوگانگي فرهنگي ندارم. من خودم را يک ايراني – آمريکايي مي‌دانم و نمي‌توانم يکي را انتخاب کنم. همان طور که گفتم در آمريکا به دنيا آمدم اما والدينم و فرهنگم از ايران است. در واقع خونم ايراني است.

مهرداد بيت‌آشور در پايان درباره حضور در جام جهاني 2014 گفت: بازي در جام جهاني براي من رويايي بود که در حال تحقق است. روزي فکر نمي‌کردم که فرصت بازي در جام جهاني به من برسد اما اين اتفاق در حال به وقوع پيوستن است. نمي‌توانم شور و شوقم را از حضور در جام جهاني توصيف کنم. بيش از اندازه هيجان دارم و منتظر شروع جام جهاني هستم.

ايران در اولين ديدار خود در جام جهاني 2014 در ورزشگاه بائيکسادا شهر کوريتيبا در ايالت پارانا به مصاف نيجريه مي‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا