گوناگون

بي‌توجهي به مسائل زيست محيطي بحران جدي در آينده براي يزد ايجاد مي كند

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمدرضا سيد حسيني، ظهر دوشنبه در نشست كارگروه پسماند استان يزد اظهار داشت: براي جلوگيري از بحران، استاندار یزد به عنوان مقام عالی دولت در استان با جدیت و تلاشی شبانه روزی در این راستا همه دستگاه های اجرایی را موظف كرده تا برای سلامتی مردم و حفظ محیط زیست برنامه ریزی جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پسماند بحث مهمی است که طی سالهای گذشته مورد مظلومیت قرار گرفته است، اظهار داشت: استان یزد به سرعت به سمت صنعتی شدن پیش رفته است اما در این میان توجه جدی به بحث محیط زیست نشده است.

سرعت آسيبهاي زيست محيطي چند برابر صنعتي شدن يزد بوده است

سيد حسيني در عين حال عنوان كرد: محیط زیست استان يزد به همان سرعت صنعتی شدن به سرعت چند برابر از آن نیز دچار آسیب دیدگی شده است.

وی در ادامه به جمع بندی کارگروه پسماند اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شده که گزارش بحث پسماند بیمارستان های استان یزد تا ظرف 15 روز آینده ارائه شود.

سید حسینی خاطرنشان كرد: خوشبختانه از 19 بیمارستان استان یزد 17 بیمارستان مشکل دفع زباله های بیمارستانی ندارند و  تا آخر خرداد ماه سال جاری نیز دو بیمارستان باقی مانده، این مشکل خود را با حمایت هایی که دانشگاه علوم پزشکی یزد انجام خواهد داد رفع می كند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در ادامه بحث نخاله های ساختمانی در حاشیه های شهری استان یزد را یکی دیگر از معضلات عنوان شده در این حوزه دانست و يادآور شد: از شهرداری ها در این زمینه خواسته شده است که  با نظارت بیشتر در این زمينه وارد عمل شوند و با متخلفان برخورد جدی نمایند.

لزوم حمايت هاي نيروي انتظامي و دادگستري استان يزد در زمينه حفظ محيط زيست

سيد حسيني عنوان كرد: در این راستا نیروی انتظامی و دادگستری استان یزد باید حمایت های جدی را در این مسئله داشته باشند.

وی در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: همچنین از سازمان صنایع و معادن و شرکت شهرک های صنعتی خواسته شد تا با ارسال ابلاغیه ای به صنایع از آنان بخواهند در مسائل محیط زیستی به جد وارد گود شوند.

وی ادامه داد: در یک زمان مشخص شده به صنایع از آنان خواسته شده است که مسائل زیست محیطی با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست که برای جامعه ضرر جدی دارند را برطرف نمایند وگرنه بعد از پایان مهلت اعلام شده با صنایع و شرکت های متخلف به شدت برخورد خواهیم كرد.

جمع آوري فاضلاب توسط تانكرهاي نامشخص پيگيري مي شود

معاون امور عمراني استاندار يزد خاطرنشان كرد: جمع آوری فاضلاب توسط برخی تانکرهای نامشخص از دیگر معضلات استان یزد است که در کارگروه پسماند بحث شد تا در جلسات آینده برای ساماندهی این نوع تانکرها تصمیم گیری شود.

سید حسینی با بیان اینکه قصد برخورد غیرقانونی و مچ گیری با هیچ سازمان و یا صنایعی را نداريم، اظهار داشت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید درصدد رفع گرفتاری  و مشکلات مردم است که یکی از آنها بحث سلامتی و محیط زیست است.

وی گفت: حفاظت محیط زیست برای دولت تدبیر و امید از الویت های مهم عنوان شده است که در این راستا نیز تلاش می کنیم سلامتی مردم در دستور کار ویژه دولت در استان یزد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا