گوناگون

بیانیه اتحادیه اروپا درباره حقوق بشر تنها یک اظهار نظر است/ مدعیان حقوق بشر تنها به دنبال منافع خود هستند

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تصمیمات اتحادیه اروپا در سه حوزه تقسیم بندی می شود؛ حوزه نخست مصوبات است که اجرایی می شود، حوزه بعدی در خصوص اعلام موضوعی است و سومین حوزه اظهار نظر می باشد. آن چه در خصوص بحث حقوق بشر در ایران اتفاق افتاد تنها اظهارنظر اتحادیه اروپا بودکه این موضوع از نظر حقوقی جنبه اجرایی ندارد.

وی افزود: از مدت ها پیش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در بحث هسته ای ایران گفتگوها سرانجام یک روز به نتیجه می رسد و ما باید به دنبال مطلبی برای تعرض به ایران باشیم. به همین خاطر موضوع حقوق بشر را انتخاب کردند.

این نماینده مجلس افزود: برای مسایل حقوق بشر نمی توان پایانی قرار داد و آنها در کنار موضوع هسته ای موضوع حقوق بشر را قرار دادند. حتی وقتی در این حوزه نیز نتوانستند به اهداف خود برسند بحث موشک های بالستیک را مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: 1+5 به دنبال حل مساله هسته ای نیست و به دنبال تنش آفرینی است تا ایران آسیب ببیند. آنها به این مساله علم دارند که موضوع هسته ای ایران هیچ مشکلی ندارد .

اسفنانی به بحث اعدام ها در آمریکا اشاره کرد و گفت: مدعیان حقوق بشر از نگاه خود منافع شان را در این حوزه مد نظر قرار می دهند و اینها هیچگاه نگران حقوق انسانی نبودند. هزاران نقض حقوق بشر در این کشورها رخ می دهد که متاسفانه رسانه های ایران به این موضوع هیچ توجهی ندارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا