گوناگون

بیانیه انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی کرمانشاه

81219685 5792965

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: هشتم تیر، سالروز جهانی مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی یادآور مظلومیت مردمان غرب و جنوب و یادآور زخم های بی التیام در سینه های ستارگان زمینی که بر سرعهد خود به خاموشی گرائیدند.

این بیانیه افزوده است: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بیش از450 شرکت وابسته به کشورهای غربی و آمریکایی در ساخت مجتمع های تولید سلاح شیمیایی، فروش مواد شیمیایی برای ساخت این سلاح ها و اعزام کارشناسان به عراق، با صدام همکاری کردند که از شاخص ترین آنها می توان به شرکتهای کارل کولب، پروساگ ، دبلیو ای تی (آلمان)، الکالل اینترنشنال، مید اینترنشنال، اورومک و شفیلد فورج مسترز اشاره کرد.

این بیانیه عنوان کرده است: امریکا برای مخفی نگاه داشتن این جنایات در فرار صدام و تشکیل دادن دادگاه فرمایشی صدام نقش بسزایی داشت بطوری که اجازه ندادند که شکایات قربانیان سلاح های شیمیایی ایران در آن دادگاه رسیدگی شود و چنان دهان سرباز گوش بفرمان خود را بستند که جنایات دیگر خود را در عراق بخاک سپردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هم اکنون پرونده ای در هیچ دادگاه بین المللی علیه این شرکت ها مفتوح نبوده چرا که سازمان های بین المللی غرب، گشایش چنین پرونده هایی را اعلام رسوایی ارباب بزرگ خود اسراییل می دانند که درهیچ کنوانسیونی برای جلوگیری از گسترش این سلاح های ممنوعه در سازمان ملل حاضر به عضویت نشده است.

بیانیه انجمن حمایت از قربانیان سلاح شیمیایی کرمانشاه افزوده است: براساس گزارش سازمان ملل متحد در سال 2003 میزان مواد شیمیایی که در دوران جنگ توسط عراق و در بمباران شیمیایی علیه ایران بیش از 19 هزار تن گاز خردل، گاز تابون (اعصاب) وگاز سارین (گاز کشنه عصبی) مورد استفاده قرارگرفته و بیش از350 بار بمباران شیمیایی علیه مناطق نظامی و مسکونی ایران صورت گرفته است.

در این بیانیه همچنین آمده آست: بیش از یک میلیون نفر از افراد نظامی وغیرنظامی ساکن در مناطق جنگی کشورمان در معرض گازهای شیمیایی استفاده شده توسط عراق قرار گرفتند و بیش از شش هزار و500 شهید، 100 هزار مصدوم شیمیایی و54 هزار جانباز شیمیایی برجای ماندند.

571/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا