گوناگون

بیش از دو هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

81158277 5684919

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «حسین انواری» روز شنبه در همایش تجلیل از نخبگان و جلوه های خودباوری افزود: امروز از 225 نخبه و 65 مخترع که اختراعات آنها به ثبت رسیده، تجلیل و قدردانی می شود.

وی با بیان اینکه نخبگان، مخترعان و کارآفرینان، بازوان و اعضای اصلی این نهاد محسوب می شوند، گفت: کمیته امداد با ارائه تسهیلات و حمایت های بلندمدت و کوتاه مدت، از این قشر از جامعه حمایت می کند.

انواری افزود: 75 نفر از جلوه های خودباوری نیز در این همایش که از اقشار و صنوف مختلف هستند، تجلیل و قدردانی می شوند.

سرپرست کمیته امداد ادامه داد: 340 هزار فارغ التحصیل تحت پوشش این نهاد تاکنون از این نهاد حمایت دریافت کرده اند که 28 هزار نفر از آنان در بانک اطلاعاتی کمیته امداد ثبت شده اند و در نظر داریم بقیه اطلاعات فارغ التحصیلان را نیز تهیه و تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: این نهاد 97 مرکز شبانه روزی، 107 کانون فرهنگی و 200 اردوگاه برای حمایت از نخبگان و کارآفرینان دارد که در این مراکز افراد، توانمند، و سپس وارد بازار کار می شوند.

انواری افزود: سالانه 200 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش از جمله دانشجویان و دانش آموزان، از مراکز و کانون های فرهنگی این نهاد بهره مند می شود.

وی تصریح کرد، سال گذشته 671 مورد خدمات مشاوره ای و یک میلیون و 500 هزار آموزش خانواده به مددجویان تحت پوشش ارائه شد. اکنون نیز 400 هزار دانش آموز از حمایت های مستمر کمیته امداد استفاده می کنند که از این تعداد 900 نفر در مدارس تیزهوشان، 105 نفر حافظان کل قرآن، یکصد هزار نفر دانشجو و چهار هزار طلبه در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از دو هزار و 209 نخبه و کارآفرین تحت پوشش، 88 نفر دارای کارت بنیاد ملی نخبگان هستند.

ادامه دارد…

اجتمام (3) ** 9188 ** د.الف ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا