گوناگون

بیش از ۱۰۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی سراوان قرار دارند

2221976 233به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،،محمد‌یوسف ملازهی در زاهدان اظهار کرد: آنچه جامعه اسلامی و انقلابی ما را رنج می‌دهد وجود فقر و بی‌عدالتی است که از رژیم ستمشاهی به ارث رسیده و همه‌ ساله هزاران استعداد را زیر خروار‌ها فقر و محرومیت مدفون کرده و امکان رشد و بالندگی و شکوفایی را از آنان سلب کرده است.

وی افزود: تأکید بر حفظ عزت و کرامت انسانی در تمام اقدامات حمایتی به عنوان یک اصل، تأکید بر اقدامات پیشگیرانه برای کودکان مبتلا به کم‌شنوایی عمیق تا شدید و ایجاد چتر ایمنی مناسب برای مقابله با مخاطرات اجتماعی، توجه به اصول جامعیت، کفایت و فراگیری در ارائه خدمات، ارتقای سطح توانمندی افراد از طریق افزایش سطح و قابلیت‌ها و فرصت‌ها و …  در مجموع محور‌های مهمی بوده که می‌توان براساس رهنمود‌های ارائه شده در چشم‌انداز بیست ساله کشور مورد تأکید قرار داد.

رئیس بهزیستی سراوان بیان کرد: یکی از سیاست‌های فرابخشی این سازمان توسعه خدمات مستمر به افراد است.

ملازهی گفت: تاکنون هزار خانواده تحت‌پوشش بهزیستی سراوان هستند با توجه به اینکه توانمند‌سازی و هوشمند کردن خدمات از مهم‌ترین برنامه‌های ماست.

وی خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی موجود است که باید آنها را در راستای مردم و جامعه هدف استفاده کرد.

رئیس بهزیستی سراوان افزود: در شهرستان سراوان براساس 600 تولد، پنج نفر به کم‌شنوایی شدید یا عمیق مبتلا هستند که آموزش‌هایی از قبیل گفتار درمانی و استفاده از خدمات به خانواده‌های آنان ارائه شده است.

ملازهی گفت: ارائه سمعک به افراد ناشنوا پس از تشخیص پزشک مربوط، توسط بهزیستی شهرستان سراوان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون در شهرستان سراوان تعداد پنج نفر نیاز به کاشت حلزون داشته‌اند.

رئیس بهزیستی سراوان اضافه کرد: به دختران تحت‌ پوشش بهزیستی شهرستان سراوان برای تهیه جهیزیه مبلغ یک میلیون‌ و 500 تومان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا