گوناگون

بیش از 600درخواست متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد بررسی شد

81233044 5815569

به گزارش ایرنا احمد غریوی روز جمعه با بیان این مطلب افزود: مطابق ماده یک آیین نامه اجرایی موضوع تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی مشاغل سخت و زیان آور در یکی از گروههای شغلی الف و ب قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: در گروه شغلی ˈالفˈ مشاغلی قرار می گیرند که صفت سخت و زیان آوری با ماهیت شغلی وابستگی داشته و لیکن می توان با بکارگیری تمهیدات بهداشتی ، ایمنی و تدابیر فنی مناسب توسط کارفرما سختی و زیان آوری آنها را حذف کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در گروهˈ ب ˈ نیزمشاغلی که ماهیت آنها سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات بهداشتی ، ایمنی و تدابیر فنی توسط کارفرما صفت سخت و زیان آوری آنها کاهش یافته ولی کما کان سخت و زیان آوری آنها حفظ می شود جای می گیرند.

غریوی ادامه داد: کارفرمایان کارگاههای دایر که تمام یا برخی از مشاغل آنها در کمیته های بدوی و تجدید نظر استانی یا شورای عالی حفاظت فنی سخت و زیان آور شناخته شده یا می شود مکلفند ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ تصمیم و نظر کمیته یا شورا نسبت به ایمن سازی عوامل و شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استانداردهای مشخص شده در قانون کار و آیین نامه های مربوطه اقدام و صفت سخت و زیان آور مشاغل موضوع بند الف ماده یک آیین نامه را حذف و نتیجه را به کمیته های بدوی استانی برای بررسی و تایید گزارش کنند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال21 جلسه کمیته های بدوی و سه جلسه کمیته های تجدید نظر تشکیل شده و تعداد 577 درخواست در کمیته های بدوی مطرح که تعداد 518 درخواست تایید شده است .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تعداد 47 اعتراض نیزبه تصمیمات کمیته بدوی ارایه که در کمیته تجدید نظر استانی مطرح و 28 مورد بررسی و تایید شده است.

7318/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا