Mihanpostپزشکیپژوهشیتغذيه

بیماری‌هایی که می‌توان با مصرف آجیل درمان کرد ؟

شاید باورتان نشود که می توان بعضی از بیماری‌ها را می توان با مصرف آجیل و مغزها درمان کرد اما واقعیت این است که آجل می تواند مقادیر نسبتا برابری از منیزیم، سلنیوم، چربی های غیراشباع، منگز، روی، آهن و پروتئین را در حالی به بدن انسان برسانند تا در مقابل بعضی از بیماری ها را درمان کند. با میهن پست همراه شوید.

بنابراین مصرف آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید بوده و در حقیقت مصرف گردو، بادام و سایر مغزها باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و از آنجا که شرایط نگهداری و حمل این مواد به محل کار یا مدرسه نیز بسیار راحت است، می‌توان به عنوان میان‌وعده‌ای مغذی نیز از آن‌ها استفاده کرد.

بادام و درمان فشارخون: بادام بین مغزهای مختلف، تقریبا دارای بالاترین حجم از منیزیم است. درواقع و برخلاف باور بسیاری از مردم، منیزیم موجود در گردو هم بیشتر است. به طوری که حدود ۶۷ درصد منیزیم در هر ۱۰۰ گرم بادام وجود دارد.

از آنجایی که نقش این ماده معدنی در پیشگیری ار بروز بیماری ها، سکته قلبی و تنظیم فشار خون به اثبات رسیده، مصرف روزانه ۵ تا ۸ بادام خام می تواند با کاهش گرفتگی عروق و تسهیل گردش خون، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و علاوه بر این، منیزیم موجود در بادام می تواند با تنظیم قند خون، خطر ابتلا به دیابت را هم ۲۰- ۱۵ درصد کاهش دهد.

خواص درمانی بادام
خواص درمانی بادام

درمان کم خونی با بادام زمینی: آهن غیرهِم و فولات فراوان موجود در بادام زمینی، باعث شده این مغز مغذی به یکی از بهترین خوراکی ها برای افراد کم خون تبدیل شود. بادام زمینی، حجم مناسبی از منیزیم و ویتامین B6 را هم در خود جای داده و از این رو می تواند به جذب بهتر آهن در بدن افراد مختلف، مخصوصا مبتلایان به کم خونی کمک کند.

خواص درمانی بادام زمینی
خواص درمانی بادام زمینی

تضمین سلامت قلب و مغر با مصرف گردو: بین مغزهای مختلف، گردو تنهامغزی است که مصرف آن را معادل با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ دانسته اند. تقریبا هر ۳-۲ گردوی درسته، به اندازه حدود ۲۰۰ گرم گوشت ماهی، امگا ۳ دارد. در یک چهارم فنجان از گردو، ۲٫۷ گرم امگا ۳ را در خود جای داده است.

از این رو، انعطاف عروق ناشی از مصرف گردو می تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب و عروق منجر شود. ضمن اینکه امگا ۳ موجود در گردو که تنها در این مغز مغذی وجود دارد، می تواند از ابتلا به زوال عقل هم پیشگیری کند.

خواص درمانی گردو
خواص درمانی گردو

درمان سرطان پروستات با مصرف بادام هندی و تخم کدو : آنچه که بادام هندی را از سایر مغزها متمایز می کند، سلنیوم فراوان موجود در آن است. محققان دریافته اند مصرف روزانه ۱۰ بادام هندی خام می تواند حدود ۵۵ میکروگرم سلنیوم به بدن برساند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. بد نیست بدانید مردان بالغ به دریافت روزانه ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم در طول روز نیاز دارند.

تخمه کدو هم از اجزای پرطرفدار آجیل عید است که حجم بالایی از روی را در خود جای داده است. از این رو، مصرف آن می تواند از ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری کند. به علاوه، چربی ها و آنتی اکسیدان های فراوان موجود در تخمه کدو هم می توانند کمک بزرگی به درمان بزرگی خوش خیم پروستات کنند.

خواص درمانی بادام هندی
خواص درمانی بادام هندی

درمان چربی و قند خون با مصرف پسته: لوتیین، بتاکاروتن و ویتامین E فراوان موجود در پسته باعث شده اند این مغز خوش طعم به یکی از بزرگ ترین دوستداران قلب تبدیل شود. بنابراین زمانی که ما ۲ وعده پسته خام (هر وعده حدود ۵ عدد) در طول روز مصرف می کنیم، فشار خون سیستولیک خود را پایین می آوریم و سطح کلسترول خونمان را هم تا حد قابل قبولی کاهش می دهیم. ضمن اینکه ترکیبات موجود در پسته با تنظیم ترشح انسولین در بدن، باعث حفظ تعادل قند خون هم می شوند.

خواص درمانی پسته
خواص درمانی پسته

در پایان باید گفت که آجیل شامل مقدار بسیار زیادی چربی است (حدود ۸۰‌‌درصد آجیل را چربی تشکیل می‌دهد) و با وجود این که بیشتر این میزان چربی برای سلامتی مفید است اما باز هم مقدار زیادی کالری دارد. به این دلیل است که باید آجیل را در حد اعتدال مصرف کنیم. در حقیقت بهتر است آجیل را جایگزین بخشی از موادی بکنید که چربی اشباع دارند مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و محصولات لبنی.

طبق نتایج ارائه شده توسط موسسه غذا و دارو(FDA)، مصرف روزانه ۵/ ۴۲ گرم از انواع آجیل مانند بادام، فندق، بادام زمینی، گردو و پسته می‌تواند خطر احتمال به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. البته باز هم باید دقت کنید که مصرف آجیل باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. به این معنی که تصور نکنیم خوردن آجیل و کم نکردن مصرف چربی‌های اشباع موجود در لبنیات و گوشت می‌تواند سلامت قلب شما را بیمه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا