Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماریمعماری ملل

نگاهی به طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه

نگاهی به طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه نشان می دهد که حوزه معماری مدرن در دنیا چاره ای جز قدم گذاشتن به سمت حمایت از محیط زیست آن هم با توجه به شرایط بد آب و هوایی شهرهای بزرگ را نداشته که در این میان طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه توسط دو معمار بنام سو فوجیموتو – لایسن راسل خود نشان از اثبات پذیرش این واقعیت اصولا منطقی در دنیای معماری امروز است. با میهن پست همراه شوید.

طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه به دنبال طرح توسعه ی جدید شهر بوردو که قصد راه اندازی ایستگاه جدید مترو در زمینی به مساحت ۸۰۰۰۰۰ متر مربع را دارند توسط معمار معروف کشور ژاپن، سو فوجیموتو آن هم با همکاری گروه معماری فرانسه، لایسن راسل این روزها در حالی ارائه شده است که مورد توجه معماران و طرفداران محیط زیست قرار گرفته است.

بد نیست بدانید که طراحی این مجتمع مسکونی سبز و چوبی با ارتفاع کلی ۵۰ متر توسط این معماران انجام  که به عبارتی دیگر طراحی این مجتمع پارامتریک – canopia – با در نظر گرفتن بخش های تجاری و اداری در کنار واحد های مسکونی، انجام و در نوع خود به زیبایی هر چه بهتر ارائه شده است.

پروژه ی مجتمع مسکونی پارامتریک بوردو، در حالی باید در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع به اجرا درآید که این مجتمع متشکل از ۴ ساختمان که فضاهای خالی آنها طبق طراحی انجام شده با باغ و فضاهای سبز عمودی پر می شود.

بخش های تجاری این مجتمع سبز نیز در طبقات پایینی جای گرفته و هر چه به سمت قسمت های بالایی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه پیش می رویم، بالکن ها بزرگ تر می شوند که فضایی را برای پرورش گیاهان مختلفی که با طراحی خاصی نظم گرفته اند فراهم می کنند.

البته فضاهای سبز در معماری بدین منظر دارای زیبایی خاصی هستند که علاوه بر ارتباط بصری عمودی، به صورت افقی نیز در ارتباطی خاص با فضاهای مسکونی هستند که به این صورت ساکنین مجتمع سبز بوردو از دو فضای داخلی و خارجی خاص ، متفاوت و مدرن بهرمند می شوند که هر آپارتمان مسکونی حداقل یکی از این بالکن های سبز را خواهد داشت.

بد نیست بدانید که بردو یا بوردو از شهرهای توریستی فرانسه و مرکز ناحیه آکیتن است که فرودگاه بین‌المللی، ایستگاه قطار اروپایی، محورهای اصلی بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی، راه دریایی به اقیانوس اطلس و بندر، مرکز آکیتن، دریچه‌ای رو به جهان را برای بوردو می‌گشایند.
بوردو قطب اروپایی فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین‌المللی، پایتخت جهانی شامپاین است و بزرگترین باغ‌های انگور فرانسه، به خصوص نوع خاصی از انگور به نام انگور بوردو در آن یافت می‌شود.

با هم در میهن پست تصاویری از طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه را تماشا می کنیم.

 

منبع  designboom

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا